ZtorZillen

2013-07-16
23:03:39

Dag 256
Det är bara att inse. Jag har inte viljestyrkan nog att vara stenhård med kosten. Så är det.
Idag blev det yoghurt till frukost. Lunch sallad. Mellanmål en macka. Kvällsmat korv och coleslaw. Till fikat på jobbet så hade någon köpt kakor. Normalt är det inte min grej och jag kan lätt rättfärdiga för mig själv att det inte är värt att äta en kaka på 60 kcal när jag äter en lunch som innehåller ca 150 kcal. Det är inte värt det!
 
Men idag slank det ner en kaka. JAG VET! Det är inte bra. Det är inte enligt planen osv. Men...
Jag tänker så här; detta är en LIVSSTILSFÖRÄNDRING, det är ingen bantningskur. Jag vill hitta ett förhållningssätt till mat och motion som jag kan hålla sedan i lååååång tid framöver. Inte bara något som jag lägger på hyllan sedan när mina Itrim-dagar är över. Så kontentan idag är; Ät med måtta. Ät alltid med huvudet först = tänk; "är det värt det?". Inte något kompensationstänk (som jag hade innan)...till exempel; nu äter jag en korv extra det innebär jogging i 20 minuter mer ikväll..NEJ, utan MEDVETNA matval.
 
 
 
Vad väljer jag att äta och varför?
Det är en stor skillnad på nu och för 256 dagar sedan. Nu är det verkligen genomtänkt. Jag tog en kaka. Men ingen kompensationsträning eller överdriven svält efteråt. Nej...det är EN kaka i det stora hela. Det är inte som om hela planen falerar för det. Nej, det är bara åter på banan igen. Fortsätta enligt planen. Upp i sadeln igen. Ingen fara. Det är min nya livsstil...och jag känner att jag genuint har förändrats. Verkligen. Jag har inga skuldkänslor för kakan och det förvånar mig, det hade jag haft för 256 dagar sedan. Då hade jag kompensationsmotionerat...eller straffat mig själv genom någon form av svältdiet följande dag.
 
Detta är stort. Det är en RIKTIG förändring som sker. Inte bara viktmässigt. Riktigt stort. Kul.
 
För att toppa detta, så skickar jag med en dagens outfit också.
 Så ni får se hur jag ser ut med lite mer kläder på...!
 
 

Kommentarer:
#1: A

Åh, vilken bra inställning!
Stor kram till dih

2013-07-17 @ 21:33:19
#2: Eleonor

Bra jobbat! Det tar lång tid att komma till den punkten, att veta att man kan äta en kaka ibland utan att det gör att man går uppi vikt. :-)

2013-07-19 @ 05:20:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: