ZtorZillen

2013-07-02
23:17:51

Dag 242
Hejhopp!
Idag har jag varit på motivationssamtal hos coach T. Det är alltid lite blandat att komma dit och vara på "andra sidan". Jag är ju van sedan jobbet att vara den som är "stark", den som är peppande, stöttande och motiverande.
Jag bestämde mig när jag började på Itrim att försöka sänka garden.
Vara ärlig mot mig själv och min coach. Det är ju faktiskt hans jobb att stötta MIG, där jag är. Jag betalar ju inte Itrim för att jag klarar detta själv, det är ju för att få råd och stöd av de som kan. De som har erfarenhet.
 
Eftersom min mobil strejkar, kan jag inte ladda upp bilderna som jag tänkt mig.
 
Det som jag och T kom fram till var följande;
 
Fokus Må bra! Agerande fram till eventuellt medicinbyte i augusti (då jag har uppföljning med läkaren)
-Komma rätsida med maten
-Välja grövre grönsaker som kolhydrater
-Äta fyra gånger om dagen
-Mörkt och grovt knäckebröd är okej
-Träna 6 dagar/vecka
-10 000 steg/dag
 
Det är supertrist att T ska sluta på Itrim. Han ska iväg till storstaden och pröva lyckan tillsammans med sin käresta.
Önskar honom all lycka!
Dock en stor förlust för Itrim Nyköping (tår i ögat)
Men..livet och viktminskningen går vidare.
Istället för att sörja ska jag hylla T och all pepp han har skänkt mig.
Han säger liksom självklara saker som jag behöver höra.
Som att det inte alltid är läge att vara fokuserad på vikten...utan nu har jag satt ovanstående mål för att jag mår bra av det! Sedan kommer viktminskningen..sedan.
Något som han sa idag var att jag inte ska jämföra mig med andra eftersom "jag har helt andra kort att spela med" (utifrån det med medicinen/diagnosen och stressigt jobb å så).
Det gick in! Djupt in.
Nu ska jag yoga lite innan jag nannar kudden!
Sov gott!
 
 

Kommentar:
#1: Tackan

Låter sim bra och kloka mål. Mår du bra inifrån och ut följer vikten efter :-)

2013-07-03 @ 22:04:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: