ZtorZillen

2013-01-22
11:44:00

Kan jag älska?
Jag prenumererar på Kay Pollaks inspirationsbrev. (www.kaypollak.com )
Det är gratis och mycket tänkvärda.
Detta fick jag igår, LÄS:
 
1) Kan jag vara mig själv alltid och tillåta andra att vara sig själva, utan att döma och kritisera. 
 
2) Kan jag älska och älska och fortsätta att älska och inte begära någonting tillbaka? 
 
3) Kan jag älska någon med samma djup och samma styrka när vi är tillsammans som när vi är åtskilda? 
 
4) Kan jag fortsätta att älska någon även om han/hon har sagt eller gjort något jag inte gillar?
 
5) Kan jag älska någon så mycket att jag är villig att låta den gå, växa och utvecklas själv?
 
6) Kan jag älska någon så mycket att jag kan låta bli att hjälpa henne? (För om jag fortsätter hjälpa henne kommer jag att hålla tillbaka hennes eget växande.) 
 
7) Kan jag älska någon så mycket att jag kan se henne/honom lämna mig för någon annan utan att hysa någon bitterhet eller avundsjuka?
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: