ZtorZillen

2013-01-31
20:24:25

Dag 90 -firar!
Idag firar jag 90 dagar inne i mitt nya liv. Ett liv utan bantning, med en sund kosthållning och vardagsmotion och ta hand om mig själv-tänk.
 
 
Jag kan inte påstå att det är lätt. Liksom att allt bara är som på rutin nu. Att jag verkligen uppnår 10 000 steg varje dag, att jag älskar att motionera att jag alltid äter perfekt och dricker mina 2 liter vatten om dagen. Nejdå.
Sedan får jag ju resultat därefter också. Jag går sällan 10 000 steg om dagen, även om det är mitt mål. Oftast kommer jag upp i 9 000 och jag är glad över det. Det är en förbättring.
Jag dricker mina 1,5-2 liter vatten om dagen. Ibland blir det mer, ibland mindre.
Jag äter enligt "planen"; 3 måltidsersättningar om dagen + ett mål mat om dagen. Sedan vet jag att jag äter mer kolhydrater än vad jag borde. Men! Jag tänker att detta ska vara bestående. Jag får INTE se detta som en quickfix. Det är mitt liv vi pratar om.
Jag har kommit över den där biten om att känna mig skyldig för att jag litar på min egen kropp. Skriker den efter mat, så tar jag ett par gurkskivor eller lite sallad, ingen ska säga till mig att det är fel. Det är min kropp!
Det är en friskhetsfaktor för mig. Att jag inte längre känner skuld eller skam för att jag ger min kropp det jag är övertygad om att den behöver. Sedan är det inte exakt som Itrim säger. Och jag inser att jag säkert skulle få bättre resultat om jag gjorde allt "perfekt"...men vem orkar vara perfekt 100% av tiden?
Jag är "perfekt" kanske 80% av tiden, och det är jag stolt över!
 
Något mer jag är stolt över är att jag inte längre tycker det känns utmanande att gå överallt. Jag går naturligt, så att säga. Jag väljer att gå till jobbet istället för att åka bil...även när det regnar! (JAG gör detta, helt sjukt..vem hade trott det för 90 dagar sedan?).
Jag ska erkänna att jag fortfarande tar bilen när jag försovit mig om jag måste komma till jobbet i tid...annars så ringer jag in och säger att jag är lite sen, sedan knatar jag på i högre tempo. DET är häftigt att upptäcka...att det numera går så lätt. 90 dagar in i mitt nya liv!
 
 
För att fira mina 90 dagar och minus 15 kilo, så skämde jag bort mig själv genom att köpa en färgglad dosett.
Det är klart att det ska vara snyggt när man tar sin medicin...!
Tyckte grönt passade mig idag och mitt mående...så nu har jag denna lilla vän i min handväska varje dag!
Man får inte vara dum...
Jag börjar sakta se fördelarna med att ha en diagnos och få medicin..
Detta kommer hjälpa mig och idag har jag en bra dag.
 

Kommentarer:
#1: Susanne

Massor med grattiskramar.

Svar: Tackar...!
pcoslife.blogg.se

2013-01-31 @ 20:56:50
#2: Malin

Shit vad långt du kommit på bara 90 dagar! Helt fantastisk förändring, både mentalt och kroppsligt! Du verkar ha hittat en bra inställning till din livsstilsförändring, vad roligt! Verkligen bra kämpat! :)

Svar: TACK! Malin, det är så skönt att höra det från någon annan...känns liksom mer verkligt då!
pcoslife.blogg.se

2013-01-31 @ 20:59:14
#3: smulan

Du är jätteduktig tycker jag!
Du har också en bra inställning till hur du ska göra din resa och söker inte efter quick-fix utan du vill göra det här för livet. Låter himla toppen!!
Grattis till all din framgång!
kram

Svar: Tack, smulan! Det värmer!
pcoslife.blogg.se

2013-01-31 @ 23:00:32

Älskar detta!

2013-02-03 @ 08:42:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: