ZtorZillen

2013-01-29
22:34:19

Dag 88 Frågestund!
Hejsan svejsan!

Idag har jag haft en tuff dag på jobbet. Blir så trött på människor ibland. Varför ska vissa människor envisas med att skaffa barn, när de knappt kan ta hand om sig själva? SUCK.

Jaja..skit samma..det är bara å ta nya tag imorgon...


Har fått lite frågor på facebook om vad jag pysslar med nuförtiden, så att säga. Så nu ska jag försöka besvara dessa frågor från en Itrim-vän som jag hittat på facebook.


"Hej Z

Köpte du boken med recept eller? Kan man använda alla recepten i boken?

Hur känns det i magen nu när du äter funkar det?

Hur är det med hunger känslan? Känner du dig mätt eller mer hungrig?

Ska du hålla på i 3 veckor med upptrappning?

Kram"

 

 
Det kanske är lite kontraproduktivt, att köpa en kokbok när man är matmissbrukare som jag...men det har jag gjort i alla fall. Jag valde att köpa Itrims kokbok ovan. Det är också den som jag har testat recept från de senaste två dagarna. Så jag har bara testat två recept än så länge. Hittills är jag nöjd. Har dessutom fått lite matlådor, så det är perfekt. Vardagsbiffen och linssoppan har jag testat. Det bästa med boken är att jag i upptrappningsfasen och sedan också kan använda de flesta recept även under viktminskningsfasen..men också sedan i stabilitetsfasen..så att säga. Det är bara kanske något man ska lägga till. Ex. så åt vi idag linssoppan. Sambon min äter mer kolhydrater, så han åt ett fullkornsbröd till. Jag åt bara linssoppa, sedan åt jag en körsbärstomat också..!
 
Min allmänna hälsostatus just nu är: MYCKET trött.
Vet dock inte riktigt vad det har att göra med...är det jobbet? Kosten som påverkar kroppen?
Dålig sömn? För lite sömn?
I magen är det "lugnt". Jag har inte ont...även om jag gick emot rekommendationerna som står i Itrims faktabok.
Där står det att man ska börja med fågel och fisk, för att magen ska vänja sig...
Jag började ju med nötfärs...hm...
Men det gick bra.
 
Just det! Vikten visade i morse på min våg 89,0 kilo!
Det är ju också positivt. Jag har gått ner 0,3 kilo sedan jag började äta ett mål om dagen!

Hungerkänslor?
När jag äter mitt riktiga mål mat om dagen blir jag riktigt mätt. Känns ibland som för mycket mat...
När jag "mäter" med mina händer.
Jag ska ju äta en handflata protein och tre knytnävar grönsaker/frukt.
För ögat så ser det inte mycket ut för världen, tycker jag...men min mage blir mätt...och jag hoppas att snart så fattar även min hjärna detta och kan "följa med" i utvecklingen och "se" detta.
I övrigt känns det som om jag blir hungrigare fortare när jag äter måltidsersättning. Det kan gå två-tre timmar, sedan är jag hungrig. Så det är lite jobbigt.
Innan har jag väntat tre-fyra timmar mellan målen, då jag i regel är vaken mellan 06:30-23:30 varje dag...
 
Upptrappningen vet jag inte hur länge jag ska hålla på med.
Det står i faktaboken att man kan göra det i tre veckor, men inte mer.
Och minst en vecka.
Jag tror att jag får se..måste se hur första veckan går först...sedan får jag återkomma med en rapport.
 
Tack för att du frågar så mycket!
Det ger mig en möjlighet att stanna upp och reflektera över vad det är jag gör!
 
KRAM!

 


Kommentar:
#1: Beni

Hoppas det vänder snart med tröttheten.Kroppen kanske måste vänja sig vid förändringen. Sen är det kul att höra att det inte påverkat vikten att du börjat äta att du faktiskt gå ner ändå. Känns ju lovande för mig med. Du fixar det här det vet jag. Tack för att du tog dig tiden att svara på mina tusen frågor. Jag hejar och följer dig. Kramar

Svar: Ingen fara...alltid kul med frågor!
pcoslife.blogg.se

2013-01-30 @ 13:18:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: