ZtorZillen

2013-01-10
20:59:32

Dag 69 -Fiskgryta serveras (inte) tillsammans med hjärnspöken
Vilket fokus det är på mat hela tiden! I samhället alltså. Reklam. Matprogram. Mattidningar. På jobbet. Ätande. Restauranger osv osv. Idag har jag funderat på vad jag vill äta som första måltid under min upptrappning. Blev sugen på fisk och kom å tänka på ett recept jag och sambon gjorde mycket när vi va nykära...hehe ;)
 
 
Klicka på bilden för att komma till receptet. Det är från tasteline.
Receptet är på en fiskgryta med dragon och senap.
Den innehåller; lök, champinjoner, smör, vetemjöl, fiskbuljong, grädde, senap, purjolök, dragon, fisk, mjölk, salt och peppar.
 
Ser gott ut, va?
 
Som sagt. Idag är det mycket tankar kring mat. Hela tiden.
Men det går rätt bra ändå, måste jag säga.
 
Det är dock svårt att komma upp i 10 000 steg.
Har också svårt att hålla motivationen på topp och jag har just nu ingen koll på varför jag gör detta.
Men på något konstigt vis går det i alla fall. Det är som om autopiloten är på liksom.
Jag tänker inte, bara gör. Så som det borde vara...
Det är klart man ska tänka, inte så jag menar.
Menar bara att det kanske inte behöver vara så omständigt hela tiden. Utan att man bara borde göra saker och ting. Inte tänka bara köra på för att man vet att man mår bra av det. Som att träna.
Eller simma.
Jag ska ju simma denna vecka. Det har jag lovat er. Men det tar emot.
Det är tufft mentalt. Men jag ska göra det. Nu har jag skjutit upp det för länge.
Jag är lite "rädd" och tycker det är jobbigt. Känner mig så stor och utstirrad. Mycket hjärnspöken där kan jag lova!
 

Kommentarer:
#1: smulan

Håller med dig, ibland kan man bara köra på utan att tänka varför. Jag känner att jag inte hela tiden orkar fokusera på varför, hur, var, när och allt annat. Då tar jag en paus och kör på med det som funkar och det som jag redan kan.
Tror hjärnan behöver paus ibland:-)
Såklart du ska gå och simma. Tycker inte du behöver skämmas för din kropp!!
Tänk på allt du gått ner och allt som din kropp låter dig göra. Den här blivit starkare och vill ju jobba. Du har ju gjort allt jätte bra:-)
Kram

Svar: tack..men hjärnan säger att jag ska skämmas..så det är en utmaning!
pcoslife.blogg.se

2013-01-11 @ 03:52:17

Hjärnspökena blir mindre om du möter dom. Jag lovar dig.

2013-01-11 @ 21:47:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: