ZtorZillen

2013-01-07
21:10:46

Dag 66 - jag rockar fett!
Så idag har det hänt grejer! Jag har varit på sjukhuset i närmaste större stad (vi har inget sjukhus här där jag bor)...de tog massor av blod. Sex hela rör..ordentligt ska det vara. Jag fick också väga och mäta mig. Om jag ska vara ärlig förstår jag faktiskt inte riktigt vad dessa test syftar till..de har ju redan konstaterat att jag har PCOS. Men ändå fortsätter de att ta prover. Det är iofs bra, så att de utreder en gång för alla varför jag har så svårt att gå ner i vikt på mer traditionellt sätt, då. Jag har fått en tablett också, den ska jag ta exakt kl 23:00. Sedan ska jag till vårdcentralen imorgon och ta kortisolprover. Kortisol är bla stresshormon som kan göra att man har svårare att släppa "ifrån sig" bukfett, vad jag har förstått..något sådant. Sedan har det väl kanske också att göra med sköldkörteln också...eller så var det endel av proverna jag gjorde idag...ja, ärligt vet jag inte längre. Känner mig utelämnad åt sjukvården, ingen berättar längre något...känns lite läskigt...har fått en läkartid om två veckor. Då ska jag fråga ut honom vad som händer! Hon som tog proverna idag sa att någon av proverna var gällande njurarna...jaja...
 
 
Något som är lite roligare att skriva om är att jag nu "firar" två dygn utan nässpray! YEYE! Snart frisk!
Dagen till ära tänkte jag testa lite rockringande...det gick faktiskt MYCKET bättre än sist, denna gång lyckades jag hela fyra gånger få ringen att snurra mer än fem varv...det tar sig, med andra ord!!
 
Så nu är jag officiellt en rockringare! Eller vad det heter.
Kul är det i alla fall. Vågar inte träna ombytt än. Känner mig fortfarande mycket täppt, men är glad att jag klarat en hel natt utan någon form av nässpray. Inatt använde jag typ koksaltlösning, som ska vara harmlöst mot näsan då..och det hjälper lite grann i alla fall...
 
Föresten;
HEJ, alla nya läsare (jag har fått några nya sedan årsskiftet)!
Välkomna!
Skriv gärna en kommentar med ett "hej", så att jag också finner era bloggar...
Eller bara får veta era namn, så roligt och peppande att flera hittar hit!

Kommentarer:

Visst är det kul att lära sig rocka!? :)

2013-01-07 @ 23:18:33
#2: A

Så bra att de tar prover nu.
Jag kan inte rocka rockring alls så lägg ut en video på hur man gör sedan:-)
Kram

2013-01-08 @ 06:45:17
#3: Maria

Å jag längtar till jag får börja men jag får snällt vänta till juni enl läkaren.
Hoppas de kommer fram till nåt bra så du får dina svar

Svar: Man får väl ta små steg itaget? Vad får du/kan du göra säger läkarna?
pcoslife.blogg.se

2013-01-08 @ 13:24:56
#4: smulan

Bra att du utreder dig. Jag har också kollat kortisol halten i blodet och en massa annat. Tillslut kom dom fram till att först hade jag en hormonrubbning. Men den gick över av sig själv, fick den av p spruta.
Men sen visade det sig att jag hade under funktion i sköldkörteln. Inte konstigt att det var omöjligt att gå ner i vikt. En period när jag levde pånutrilett gick jag upp i vikt!
Men jag fick både levaxin och liothyronin för dom problemen. För min kropp ahr problem att omvandla levaxinet så därför behövs liothyronin också. Nu har jag ställt in dosen och kan äntligen gå ner i vikt. Underbart!
Hoppas du får lite svar hos läkaren.
Kul med rockringandet:-)
Kram

Svar: Låter som om det finns hopp för mig också! Härligt att läsa! Tack för att du delade med dig!
pcoslife.blogg.se

2013-01-08 @ 17:39:37

Man kan skriva en lapp..att ta med sig till läkaren. Ta upp lappen och säga med snälla ögon: Jag har några frågor som jag skulle önska att du hjälpte mig med (pedagogiskt, ödmjukt men bestämt) Det kan vara ett knep ;)

Svar: Will do!
pcoslife.blogg.se

2013-01-11 @ 21:45:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: