ZtorZillen

2013-02-20
20:55:48

Tappar hår...
På senaste tiden har jag tappat allt mera hår...jag vet inte vad det kan bero på...kanske någon brist på något? Eller? Det är i alla fall obehagligt..jag har kännt av det i ca två veckor...men sedan när mamma påpekade detta i helgen, att det var mycket hår på min tröja..så har jag faktiskt lagt märke till det ännu mera. Vart jag än vänder mig. I sängen, på kläder, i duschen..osv osv
 
 
Så jag tänkte jag skulle skämma bort hårbotten och hår med en inpackning.
Första gången någonsin, men fick den rekommendationen av en bekant på facebook som också gått ner mycket i vikt under kort tid.
 
 
Hm...så när vi ändå var i Stockholm förra helgen..så var jag inne på Lush. Och köpte denna. Doftar av underbar mint. Så det har jag pysslat med under kvällen.
Nu doftar jag mint...och känner mig lite fräschare och lite piggare.
 
 
Jag blir lätt frustrerad på detta. Jag vet inte vad man ska göra, när man tappar hår. Är det någon som har haft/har samma problematik? Vad har ni gjort åt det?
Jag ska googla på detta!
 

Kommentarer:
#1: ealina

Man tappar lätt hår när man stressar kroppen. Hår hud och naglar är det som drabbas först när man äter dåligt, bara säger..
När man börjar tappa hår kan det bero på någonting som har stressat kroppen så långt som tre månader bak i tiden. Så tyvärr har du nog lite hårtapp framför dig..

Jag började få nytt hår när jag ätit mer och mer och bättre och bättre ett tag. Och det behövdes verklgien med påfyllnad, annars hade jag nog fått skaffa peruk, hehe. Se till att få i dig tillräckligt med protein och gärna särskilt bvitaminer och sånt.

Kramkram

Svar: Usch, va träligt! Tack för tipsen! Kanske skulle man klippa sig lite kortare också?
pcoslife.blogg.se

2013-02-20 @ 21:31:19
#2: A

Jag tappar också hår vid stress.
Kram till dig

Svar: Visste faktiskt inte att man kunde göra det vid stress..men låter logiskt...!
pcoslife.blogg.se

2013-02-20 @ 22:24:45
#3: alexandra

hört att man kan göra det när man år ner så snabbt på pulver.. men vet inte vad man kan göra åt det

Svar: Suck!
pcoslife.blogg.se

2013-02-20 @ 23:43:07

Håller med föregående talare. Det är vanligt när kroppen är "stressad" vid viktnedgång. Vitamin B12 kan hjälpa (jag äter betolvex som finns på apoteket om du frågar), en läkare skrev ut det till mig och han sa att jag skulle äta det ett par år...silica kan också hjälpa, finns på hälsokosten!

Svar: Hm...tack för tipset!
pcoslife.blogg.se

2013-02-21 @ 02:23:05

Been there, det är garanterat lcd dieten.. Finns inget att göra åt det tyvärr, det växer ut igen och troligen i bättre kvalitet än förr :-) Har mitt hår kort, så det inte märks så mycket. Unna dig en fin klippning! Det ser garanterat mer ut än det verkligen är. Kram!

Svar: Det ska jag faktiskt göra, unna mig en klippning! Tack för att du delade med dig, det känns lugnare nu..innan hade jag lättpanik över det här..!
pcoslife.blogg.se

2013-02-22 @ 06:34:19
#6: Tweety

Som andra också säger, när man tappar vikt så kan man tappa mycket hår. Gjorde jag också. Finns tabletter som man kan köpa på hälsokost affären som funkade för mig. Kram

Svar: Vad köpte du då? Vad hette dem?
pcoslife.blogg.se

2013-02-23 @ 10:50:13
#7: Tweety

Köpte tabletterna i en hälsokostaffär de heter Silica. Har jag frågat dig innan var du bor? Jag bor utanför Lund :-)

Svar: Har flyttat till en miniby i Sörmland..! Aha..jag har hört talas om Silica!
pcoslife.blogg.se

2013-02-23 @ 18:32:41
#8: lisa

Att tappa håret kan vara tungt , själv tappade jag mycket hår när jag ammade, men har nu fått tillbaka normal hår kvalite.
Hälsn lisa

2013-05-09 @ 10:34:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: