ZtorZillen

2013-02-06
22:50:00

Prioriteringar...
Seriöst...det här med prioriteringar...nu får jag ett sådant där psykbryt..som jag hade för ett tag sedan..då skrev jag om alla dessa så kallade vikt-bloggerskor som går ner fem kilo, går upp sju...går ner tre..går upp fyra..osv osv.
De är "duktiga" under vardagarna, på helgerna svullar de..sedan skriver de om att de "inte förstår" varför de inte går ner vikt och kan hålla den..jaja..det skrev jag om då...och fick så många kommentarer..och fort också, så jag nästan svimmade när jag såg alla som länkat till det där inlägget...minns dock inte vad inlägget hette..annars hade jag länkat till det här...
 
Idag har jag haft ett psykbryt på facebook. Och alla som använder facebook i syfte att skryta. Inte för att finna stöd (som en del av mina vänner gör, ex i träning eller viktminskning...de får pepp och blir peppade att fortsätta)..inte heller de där som skriver om vardagliga saker....utan mer de som skriver sådant som de driver med på Solsidan. "Äter bästaste maten, med snyggaste söt-sambon och vår supersnutte-gulliga bebis!"... eller foton på "vårat nyinredda vardagsrum, med en tusen-tums tv, som snygg-sambon har installerat med sina sexpack, som jag förövrigt också laddar upp en bild på" eller alla som uppdaterar...typ varje kvart..."nu vaknade jag 5:30", "nu står jag i duchen och sjunger, klockan är snart 6:00, dags att snart pinna iväg till jobbet", "klockan är nu 7:30 stämplar in och börjar jobba"...sedan går det typ en timme..och jag tänker herrejistenes..har folk inget liv?! Vem tror de att de är, jag kan inte bry mig mindre om när du står i duchen eller inte...sedan dyker det upp igen "morgonens första kaffe..(bild på en kopp med kaffe)"...
 
Seriöst. Lite kul är det också..men...göra detta ibland, okej..det kanske är roligt...eller så...men jag har verkligen vissa på facebook som skriver om ALLT. På allvar, jag vill inte veta när du rakar dig under armarna, vilken deo du använder eller när du har sex...det får du gärna behålla för dig själv. Jag vill inte heller veta när du tar din första kopp med kaffe eller vad du inte gör resp gör på din arbetsplats...
 
På något vis lockas jag ju ändå av detta, eftersom jag tar mig tid att skriva om det...eller hur? Jag läser ju likt förbannat vad folk skriver. Jag läser och tänker på fullaste allvar, "fasen vad alla andra har det bra...och här sitter jag och slösurfar en onsdagskväll när alla andra bara tittar på sin sambos sexpack eller har sex...eller tittar på sin tusentumstv..eller sitter i sin nya porche för ett par miljoner..."... Nej..den där bilen, var det nog ingen som ägde...men kanske önskade sig i julklapp..men ändå!
Jag har i alla fall funderat på det här med prioriteringar..nu när jag mår lite sisådär..prioriteringar online, men också i största allmänhet...då det liksom blev så tydligt när jag "arg-surfade" på facebook..och bara lät negativenergi flöda, för att jag var så avundsjuk...!
 
Vad är det som är viktigt i mitt liv? Vad ska jag ägna min dyrbara tid på?
 
Jag har kommit fram till följande;
-jag ska sluta slösurfa.
-jag ska bara använda facebook på skämt (folk -läs; "mina vänner"- tar facebook på fööör stort allvar).
-jag ska radera alla mina favoritbloggar och börja om, bara läsa de jag verkligen VILL.
-jag ska fotografera mera.
-jag ska unna mig simning oftare.
-jag ska omge mig med människor/vovvar som tycker om mig.

Kommentarer:
#1: A

Jag har tagit bort bloggen av olika anledningar men vill bara skicka en kram!

Svar: Kram till dig med, tänker på dig! KRAM!
pcoslife.blogg.se

2013-02-06 @ 23:12:07
#2: Eleonor

Låter som sunda omprioriteringar. Man ska aldrig tvinga sig att göra något man vill, och dessutom kan man gotta sig i att allt är inte så bra som folk vill framstå allt att vara. :)

Svar: Så sant som det var sagt!
pcoslife.blogg.se

2013-02-06 @ 23:19:18
#3: Anneli

O, jisses vad jag skrattade åt den facebookbeskrivningen!!

Svar: Haha! Va roligt att jag kan glädja någon! :D
pcoslife.blogg.se

2013-02-06 @ 23:29:22

Hahahahaha! Helt otroligt roligt! Det är så sant. Därför har jag inte FB helt enkelt. INte värt min tid. Bloggar hellre och läser fina ord och härliga ärliga inlägg!

Svar: Personligen har jag det bara kvar för att jag har släktingar på andra sidan jorden som tycker att det är bästa sättet att chatta..annars hade jag lagt ner min också..!
pcoslife.blogg.se

2013-02-07 @ 02:01:12
#5: Tackan

Bra skrivet !
Och 13 cm wow

Svar: TACK TACK!
pcoslife.blogg.se

2013-02-07 @ 17:13:06

Kul att du är med i tävlingen

2013-02-07 @ 19:43:54
#7: Anna

Låter väldigt bra! Go girl! Man ska göra det som passar en själv bäst. Sänder massvis med peppkramar

Svar: PEPPKRAMAR tillbaka! Tack!
pcoslife.blogg.se

2013-02-07 @ 21:35:40
#8: Anonym

Haha bra skrivet! Men hade de haft så himla roligt osv så tänker jag att de inte hade prioriterat uppdatera fb.. Tycker fb är skit (även fast jag har det sj, men uppdaterar aldrig status sj..) och det som skrivs är mest skit också utan äkta sanning :p

Svar: SÅÅÅÅÅÅ SANT! HEJA DIG!
pcoslife.blogg.se

2013-02-07 @ 22:28:29
#9: J.

Missade namn.. x)

Svar: ops!
pcoslife.blogg.se

2013-02-07 @ 22:30:21

Kul skrivet - med seriös mening :) Låter klokt med priolistan. Jag känner igen mig, men jag har stressat lite för mycket på bloggarna istf FB , så nu har det varit lite lugnt med både läsande och kommenterande ett tag.

Svar: Man får nog göra det lite då och då..omprioritera i listan också, alltså!
pcoslife.blogg.se

2013-02-09 @ 16:32:37
#11: Beckis

Tyvärr lider nog många av ett enormt bekräftelsebehov. Man är desperat att få andra människors kommentarer och likes för nya gardinerna eller vad det nu kan vara. Och de som inte har självkänsla och självförtroendet kört i botten är uttråkade och söker uppmärksamhet för att få tiden och livet att gå verkar det som.

Svar: Ja, det ligger nog mycket i det du säger...tror det är så med många!
pcoslife.blogg.se

2013-02-09 @ 16:50:38
#12: smulan

Jag gillade slutet på ditt inlägg speciellt mycket: jag ska omge mig med människor/vovvar som tycker om mig.
Vilken fullträff!
Det gav mig ett leende idag, tack:)
Läste att du minskat 13 cm i midjan, vad himla bra!
Kram

Svar: Tack så mycket! Ja, egentligen är det ju enkelt..nu gäller det bara att leva upp till det också!
pcoslife.blogg.se

2013-02-11 @ 17:05:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: