ZtorZillen

2013-02-26
23:06:18

Dag 116 Lyssnar på kroppen
Ska säga som så här. På min enhet på jobbet jobbar vi tre personer. Två fastanställda (en mammaledig och den andra sjukskriven), sedan är jag som extra insatt under ett års tid. Och sedan en vikarie för hon som är mammaledig, men hon är just nu sjukskriven. Så totalt är vi en person. Eller jag är en person. Som gör tre personers arbete just nu. Därav min tidigare meltdown...tror jag. Det blir för mycket på jobbet för att jag ska orka eller ha lust med vikt-tjafset.
 
Ja, det är så det känns nu. Samtidigt vill jag ju detta. Så jag ska försöka ta ett steg i taget.
Se till att varje dag äta 4 mål mat om dagen, äta min medicin och knata 7 000 steg varje dag. Det är mitt mål. Idag har jag klarat det målet och jag är stolt. Det är back to basics nu. Inte för höga krav. Utan nu kör jag på det som är realistiskt. Är fortfarande snuvig och dan, ont i halsen och mossig i huvudet. Jag jobbar, men orkar inte träna än. Testade rygg-pass igår på 15 minuter, som var helt lagom då. Va trött efteråt. Tror kroppen behöver lite mer vila.
Jag ska göra något som är ovanligt för mig. Jag ska lyssna på min kropp.
 
(klicka på bilden för att nå dess källa)
 
När brukar ni börja träna igen efter att ha varit sjuka?
Hur börjar ni och med vad?
 

Kommentar:

Finns ett inlägg på min blogg om just det :)

2013-03-11 @ 09:37:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: