ZtorZillen

2013-02-25
20:38:22

Dag 115
Jag har just nu sådan lust att simma. Men jag har mens. Tänkte annars att det kunde vara en bra början så här efter en kraftig förkylning. Men men. Jag mår bättre nu, men är inte helt hundra. Så...jag tänkte jag kunde börja lite lugnt. Det blev 15 minuter med exertos träningsprogram för ryggen. Vanlig enkel ryggträning, med en sjukgymnast som instruktör. Lagom lätt så här när man så smått börjar komma tillbaka till hälsan, så att säga.
 
 
Uppmuntrar alla som gillar hemmaträning att googla exerto!
Är medlem där, jag och sambon har kört några pass ihop. Och han gillar också ryggprogrammet. Han har ju riktiga bekymmer med ryggen och jag har fått det också..senaste året..
I alla fall.
Det finns massor av olika program att testa..och jag är verkligen pepp att träna lite olika saker.
Jag tröttnar så lätt, så då är det bra med variation!
Nu ska jag koka lite te till mig och sambon...
Han har gått å blivit lika sjuk som jag va i förra veckan...
 
Tack för alla peppande ord igår...det värmde verkligen..och fick mig att se mitt "misslyckande" i ett annat perspektiv. Ska verkligen börja fokusera mer på hälsa och inte så mycket på vikten!
Men hur gör man?
Vad är hälsa, förutom hälsosam vikt?!
Hjälp mig! Vart ska jag börja?

Kommentar:
#1: smulan

Vad tråkigt att du är sjuk igen, hoppas det går över snart.
Ja vad är hälsa? Det är så himla mycket. Inte bara att vara smal. Det är att ha en kropp som orkar med ens liv, en kropp som mår så bra som den kan, en själ som också mår bra och orkar med livet. Hälsa är att välja saker som gör att både kropp och själ mår bra. Hälsa är att må bra inifrån och ut. Hälsa är att vara snäll mot och rädd om sin kropp och sin själ. Att göra det man kan för att stärka kroppen och själen. Att behandla kropp och själ bra, ge dom det dom behöver med bra mat, träning, kärlek, omsorg, nöjen, skratt, lugn, aktivitet ja vad som helst.
Det är väl lite vad hälsa är för mig:-)
Krya på dig!
Kram

Svar: Nja..jag blev aldrig frisk..tror jag..men jag är tillbaka på jobbet i alla fall!
pcoslife.blogg.se

2013-02-26 @ 22:41:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: