ZtorZillen

2013-02-14
21:14:21

Dag 104 -Vart kommer de ifrån?
Jag måste erkänna en sak. Egentligen har det inget med Itrim att göra...eller viktminskning...eller något annat spännande...eller ja, kanske lite...
 
 
För er som hängt med mig ett tag..vet ju att jag har testat många olika dans-träningar. Vilket i sig är rätt skrattretande, för jag har NOLL rytmkänsla i kroppen. Det är verkligen sant. Jag är typ sämre än min sambo..och han..ja, det är pinsamt bara. Jag säger inte mer än så..det är pinsamt va han är sämst på rytm och taktkänsla när det kommer till dans.
 
 
Bakom alla dessa återkommande försök till att vara lite graciös...lite små härligt viftande på höfterna (i mitt huvud så rör jag mig som Fergie i Black Eyed Peas musikvideo "My humps"..eller det är en önskan i alla fall)...lite fin sådär...kanske lite hulahula-känsla över det hela...eller persisk magdans..eller afrodans (ja, jag har testat alla dansstilar!)
...
så ligger en bakomliggande svartsjuka!
Vart kommer alla dessa kvinnor ifrån som bara kan röra sig som gudar?
Bara lite musik...och de rör sig lite..viftar lite med armarna, rör på höfterna...
Vart får de rytmen ifrån? Hur lär man sig att röra sig på det där viset?
Det är ju så sjukt snyggt å sexigt å bara allmänt j*kla vackert (typ tango eller bugg..)!
Idag är jag avundsjuk.
Nu vill jag inte påstå att jag är helt usel...
Eller ja, det är jag faktiskt...men jag dansar med den glädjen också!
Ganska smittande..så Samson brukar ju dansa med mig..å sambon skrattar visserligen..
 
Men folk blir ju glada! Eller hur?
Jag trodde att denna flodhäst-känsla skulle ge med sig när jag gått ner ett par kilo eller så...
Men icke! Jag är fortfarande lika klumpig i dansen och NOLL taktkänsla.
Så jag anser det härmed bevisat att dag 104 har jag kommit fram till att dans har inget med kroppsstorlek att göra! Det är liksom inte min grej bara!
På ett sätt ganska skönt att konstatera.
Allt handlar inte om vikt. Även om man kanske kan tro det när man är överviktig eller fet och håller på att lägga om kosten och livet. Att allt handlar om vikt.
Välkommen till verkligheten: ALLT HANDLAR INTE OM VIKT
Vissa är bara flodhästar. Vissa är dansgudar. Andra flodhästar.
Men...som sagt..jag är en glad flodhäst.
 
 
Å det bästa är att jag inte är en flodhäst på allt...
På löpbandet är jag en graciös gasell numera!
Fast det är j*vligt kul..å jag kommer fortsätta vara en flodhäst här hemma och i duschen...
Vem kan liksom va sur när man ser en flodhäst försöka dansa?
 
 
 

Kommentarer:
#1: A

Jag provade Zumba och kände mig som en robot. Jag trodde att jag hade rythmen i mig men NEJ! :-)

Svar: DÅ är vi två!!
pcoslife.blogg.se

2013-02-14 @ 21:43:26
#2: Eleonor

Hihi, jag skulle också vilja kunna dansa men jag känner mig precis som dig, som en flodhäst. :) Det är ungefär som att sjunga för mig, jag sjunger hellre än bra!

2013-02-16 @ 11:19:36

Underbara Du!

2013-02-17 @ 18:54:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: