ZtorZillen

2013-02-13
19:33:33

Dag 103 "fika-avundsjuk"
Dagen började ju "bra". Inte alls. Berättade för en kvinna att vi kommer omplacera en av hennes barn. Eller hon är farmor till barnen, men kan inte ta hand om dem. Ja, fick minst sagt höra att jag levde! Ojojoj! Tja..det var inte en optimal start på dagen, kan jag lugnt säga.
 
Nu, så här i semeltider...är det mycket som frestar på jobbfikat kan jag säga!
Egentligen är det rätt märkligt det där med frestelser...
Jag har ALDRIG tyckt om semlor. ALDRIG. Nu helt plötsligt är jag jättesugen på en semla...åh...
Jag bara satt å dreglade när mina kollegor åt semlor igår och idag.
Igår firade vi dessutom en kollega som fyllde 50 år!
Dagen till ära, serverades tårta. Chefen bjöd.
Hm..jag gillar inte ens tårta. Likförbannat satt jag där och var liksom fika-avundsjuk.
Inte sociala grejen..som jag var avundsjuk på tidigare i min Itrim-resa..
Nu känns det nämligen helt okej att följa med ut med sin lilla Itrim-bar eller vara med på fikat och bara ta en kaffe.
Jag vet och jag är trygg i det faktum att jag gör det bästa för min kropp.
För att jag vill må bra.
För att jag vill bli mamma.
MEN!
Sedan va det den där j*kla grädden också.
Så fluffig och så fin.
Så vit och oskuldsfull....
Så vackert upplagd på tårtan eller fint spritsad på semlan...
Florsocker så tilltalande som den första snön som fallit en höstdag..
Ah...!
 
 
Tankarna bara flyter iväg och jag kommer på mig själv att jag stirrar på min kollega när hon äter sin semla.
Vaddå pinsamt?
Jag verkligen stirrar...
 
 
Jag gillar inte ens semlor...eller grädde...eller tårta...men nu är det som en fixidé.
Helt plötsligt bara!
Ja, så då vet ni alltså vad jag gjort igår och idag på jobbet!
Bilderna talar väl för sig själva?

Kommentarer:
#1: alexandra

du är ändå så stark, måste verkligen ta tag i mig själv, början av den här veckan har gått åt H....
Men jag ska fixa de här 4 dagarna som är kvar på veckan....hade ju tänkt att börja med bebisvekstaden till hösten, men då måste jag vara mer i form och väga runt 75kg.... så segt just nu.... men fan heller att tjockisen ska vinnnnna. hej dig.... du är verkligen superrym... skönt det var att läsa ditt inlägg i dag... så jag blir påmind om varför... för jag vill också bli mamma inom en snar framtid. kram

Svar: Tack, Alexandra för att du tar dig tid att kommentera! :D Ska skriva på din blogg! Är glad att du skriver blogg så att jag får lite input av någon som har samma bekymmer som mig!
pcoslife.blogg.se

2013-02-13 @ 19:44:42
#2: J.

Hahah det är så pinsamt när man kommer på sig själv med att stirra på någon! x) Sjukt duktigt att stå emot iaf!

Svar: Lite imponerad av mig själv också!
pcoslife.blogg.se

2013-02-13 @ 20:06:16
#3: Eleonor

Älskar de talande bilderna :D Men jag gör likadant, :O stirrar när folk äter, jag undrar om de ser att man gör det??

Svar: Hihihi! Ja, det är en bra fråga...jag blev ju upptäckt i alla fall ;)
pcoslife.blogg.se

2013-02-13 @ 22:43:10

Haha, igenkänning! :D

2013-02-14 @ 10:05:01

Du blir säkert sugen för att du inte tillåter dig själv just nu. Vi funkar så. Vet väl själv när jag "håller igen" med vissa saker som jag vet jag får ont i magen av att äta. VILL! VILL! HA! Men jag låter bli för jag frågar mig innan: Är det här bra för mig eller det mindre bra?

Tipsar coachen

Svar: Men det är ju märkligt att man blir sugen även om man inte ens gillar det!
pcoslife.blogg.se

2013-02-17 @ 18:52:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: