ZtorZillen

2013-12-08
10:49:31

Tips!
 
Jag köper min tandkräm på hälsokosten. Döm om min förvåning när jag och sambon var och handlade på coop och vi såg att de har tagit in "våran" tandkräm!
Yey! På grund av dålig ekonomi har vi köpt vanlig tandkräm med flour nu..och gör ett uppehåll med våran tandkräm som är ovan...
På något konstigt vis känner vi oss båda mer ofräscha i munnen när vi använder flour-tandkräm. Som om munnen vant sig att använda den ekologiska utan flour.
Om det är bra eller inte, tvistar de lärde.
Jag trivs med min "vanliga". Det gör sambon också. När vi får två löner igen, så är detta något av det som vi ska prioritera för ett mer hälsosamt leverne!
 

Kommentar:
#1: Eleonor

Jag har alltid fått rådet att använda tandkräm med flour i för att det ska stärka tänderna, men jag tycker att sådana tandkrämer oftast är lite strävare och smakar konstigt (mindre slipmedel i kanske?). Men köper alltidmed flour i trots det för att det ska motverka karies.

2013-12-09 @ 22:37:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: