ZtorZillen

2013-12-03
21:15:22

Tema?
Vad är temat för december, på Itrim Balansåret?!
Ingen aning, nästa träff är först den 16 december.
Tänkte därför dela med mig av ytterligare ett Lycka-inlägg.
 
Lycka är att se två människor som klickar.
Idag har jag varit med en pojke och träffat ett familjehem. Pojken bor nu hos en familj som inte lyckas nå fram till honom. De klickar på det sociala, men inte i övrigt.
Föräldrarna i familjen väcker inte pojken på morgonen eftersom han har svårt med sömnrutinerna.
Suck.
JA?! Det kanske är för att ni inte hjälper honom att komma upp på morgonen.
Han är tonåring. De gillar att sova.
 
Jag gillar också att sova, och skulle alltid ha sovmorgon om jag inte visste att min lön var så kopplat till att jag faktiskt måste dyka upp på jobbet ;)
 
I alla fall. Killen och den nya familjen. I alla fall mamman i familjen. De bara sa "klick".
Helt plötsligt säger bara killen "tack", som i tack för att vi får komma och kolla i ert hem.
Han fick en tår i ögat när han insåg att han skulle få ett eget rum. Dessutom välja av två möjliga.
"Tack" sa han igen och kramade henne. Jag fick tårar i ögonen då jag vet hur svårt denna kille har att knyta an.
Han har också svårt med kroppskontakt och gillar inte när främlingar ens tar i hand.
Så fint.
Så det värmde i hjärtat.
 
Nu har jag också en stark känsla av att jag vill göra något mer för dessa barn.
Jag vill inte "bara" vara soc-tant. Jag vill hjälpa på riktigt. Jag vill också vara familjehem.
Eller jobba på ett boende.
Lycka är att jobba med människor och veta att man gör skillnad i någons liv.

Kommentarer:
#1: Tackan

Vi har perioder också funderat på att bli familjehem . Just nu finns inte det utrymmet men när barnen blir större så absolut! Kanske kontaktfamilj förts .

Jag har bestämt mig för att gå tillbaka till mitt gamla socjobb!!! Du hat varit bidragande till det:-) känns så skönt att ha bestämt mig. Jag vet inte när, inte hur men jag vet att jag ska och det värmer

Svar: Åh, va skönt att du har kommit till ett beslut som känns bra! :D
pcoslife.blogg.se

2013-12-04 @ 09:21:58
#2: Malin

Vad fint!

Jag vill också bli familjehem någon gång i framtiden.

2013-12-04 @ 20:22:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: