ZtorZillen

2013-12-18
22:54:33

Itrim-möte
Så igår var det Itrim-möte. Nr 2 på Balans året.
TYVÄRR blev det ett plus på vågen...
 
85,9 kg
BMI 35,3
 
Åh, jag hatar verkligen att ha ett BMI över 35. Det känns som om det alltid kommer upp..som risk gällande olika saker. På Itrim sa de bland annat att risken för att "falla dit" och återvända till gamla vanor är större om man har BMI 35+. Samma sak gäller hjälp från sjukvården. Oavsett vad det gäller. "Åh, du är fet, gå ner i vikt så blir du frisk". Skitsamma vad saken gäller.
 
 
 
Jaja, jag försöker verkligen att tänka positivt, även om det kanske inte låter så just nu.
MEN om man tittar på hela 2013 så har jag gått ner i vikt! Jag har också hållt min nya livsstil i över ett år.
Hetsätit EN gång under ett helt år.
Helt klart bra! Helt klart nöjd och stolt.
Det trista är ju att jag inte klarar av mitt mål som var att komma ner under 79 tills julafton.
MEN istället så vill jag hålla denna vikt, eller gå ner..så att jag slutar på topp detta år.
Vad tror ni om det?
 
Min rygg har återigen börjat värka, så jag är lite återhållsam med träningen.
Dvs det är flera dagar sedan sist.
Igår var jag hos sjukgymnasten. Idag är jag superöm och det känns som om hela ryggen är en enda stor träningsvärks-klump!
Mindre kul!
Sjukgymnasten var dock glad och hoppfull, han rekommenderade fortsatt träning för att hålla igång ryggen.
Inga hopp eller för mycket löpträning, i övrigt så fick jag inga restriktioner...

Kommentar:
#1: Cia

Klokt att försöka hålla vikten över jul. Det finns ju alla möjligheter då det brukar vara så mycket olika sorts mat, även med lite kalorier, och en hel del ledigt för långpromenader och träning.
Ska bli spännande att höra hur helgerna gick för dig.
Cia

Svar: Så sant såååå!
pcoslife.blogg.se

2013-12-19 @ 11:08:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: