ZtorZillen

2013-12-29
03:54:00

Behov av inspiration
 
Är dunderförkyld...sitter här och funderar på hur året har varit...vad jag har varit med om...
År 2013 kommer alltid vara det året då jag gick ner i vikt och då jag behöll den nya vikten.
År 2014 hoppas jag vara det år då jag går ner ännu mer i vikt...och då jag också får ett litet frö i magen...
 
Har under året lärt mig att en av mina största svårigheter är när jag är uttråkad och sjuk.
Det är då vane-ätandet kommer in.
Vane-ätandet och tröst-ätandet.
Det är det jag försöker undvika nu..när jag skriver detta...
Är i stort behov av inspiration...
Så...har ni några tips?

Kommentarer:
#1: Eleonor

Jag har samma problem, jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken så jag tar tacksamt emot tips jag med. Det jag själv försöker göra är att baka nyttiga godsaker istället, när jag är sjuk bland annat. Men det är svårt för det blir ju aldrig riktigt samma sak.

Svar: Tuggummi är också bra ;)
pcoslife.blogg.se

2013-12-29 @ 10:33:26
#2: Cia

Kul att se att din jul matmässigt blev bra. Duktigt!
Har samma problem som du med matsug när jag är uttråkad. Håller jag händerna upptagna blir det lättare så jag har stickat en del de månader jag var sjukskriven.
Sedan tittar jag på filmer och serier om hälsa. Det har säkert du också gjort och kanske har du sett alla?
En bra serie är Superzies vs superskinny som finns på viaplay.
sedan kan man alltid se om filmen superzies me. Det går en bra serie om matindustrins ansvar för fetman på svt just nu. Den heter Maten som gör dig fet. Och sedan har vi alla gör om mig-serier - Aldrig mer fet (TV4), biggest looser (överallt). Du är vad du äter mm.
Ett tips är att gå in på Youtube och söka på fat, weightloos mm tex. Där finns det massor.
Och promenera kan man alltid göra.
Krya på dig
Cia

Svar: Tack för alla bra film/serie-tips..! Ska kolla in dem!
pcoslife.blogg.se

2013-12-29 @ 10:38:40
#3: Linda

Tuggummi kan vara bra att ta till i värsta fall, ett glas vatten är också väldigt bra för det gör ofta att suget efter saker minskar. Se till att göra något pilligt - måla mandalas, gör smycken, virka/sticka eller liknande.

Svar: Hm! Bra tips! Har börjat med att alltid ha med mig en virkning....ska nog börja lite med smyckestillverkning också!
pcoslife.blogg.se

2013-12-29 @ 20:29:27
#4: A

Jag önskar så att du får ditt barn 2014
Stor kram

Svar: TACK!!!!! :D
pcoslife.blogg.se

2013-12-29 @ 21:40:40
#5: Viktkamp

låter som om vi är på samma plats i livet på många plan <3

Svar: Ja, det är vi nog...!
pcoslife.blogg.se

2013-12-30 @ 20:47:30
#6: SusLotus

Verkligen inspirerande bild!
Och att du kommit på varför du äter för mycket ibland är ju verkligen ett steg i rätt riktining.

Ha ett jättegott nytt år!
Hoppas dina drömmar infrias 2014.

Kram
Sussie

Svar: Tack, Sussie, det samma till dig!
pcoslife.blogg.se

2014-01-01 @ 09:38:27
#7: Tackan

Gott nytt år vännen, ja för du känns dom en vän :-)


Svar: Det gläder mig!! Det samma till dig!!!!
pcoslife.blogg.se

2014-01-01 @ 18:46:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: