ZtorZillen

2013-08-23
22:58:42

Dag 294 Efterrätt
 
 
 
Vad jag gillar i sötväg bäst, är glass. Glass och bärpajer...mums!
Då jag inte "får" äta bär eller pajskal, så har jag naturligtvis försökt hitta ett bra recept på glass. Inte för att jag ska äta det ofta eller så...då är nog risken stor att jag återigen får tendenser till hetsätning eller i alla fall ett större sockersug, eller i alla fall en längtan efter andra söta saker eller andra glass-sorter...
 
 
Jag har ju denna glassmaskin, sedan något år tillbaka. Jag började helt enkelt med att blanda en burk kokosmjölk, 2 ägg samt vanilj. Sedan hällde jag ner det i glassmaskinen och väntade...väntade och väntade...
 
Sedan när det var klart, så provsmakade jag! Och det var riktigt gott!
Har prövat samma recept också med lite sötningsmedel, stevia. Tyckte att båda var riktigt goda. Det som jag är mest stolt över är det faktum att jag inte åt glass för att trösta mig själv eller för att fira. Jag åt det för att jag hade PLANERAT det. Liksom jag numera planerar att träna. Det är en märklig känsla att vara stolt över det här med maten, att faktiskt kunna säga att det är hjärnan som styr och inte känslorna. NU....dag 294 känner jag mig bekväm med mat igen. Jag har kontroll. Kanske för att jag vet att jag kan hantera maten, kanske för att jag är mer stabil känslomässigt...eller en kombination av olika saker?
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Eleonor

Du har kommit en lång bit på vägen! Väldigt bra och jag är avundssjuk, jag har inte kommit till den nivån själv ännu. Senast idag kände jag behovet av att tröstäta :(

2013-08-26 @ 23:07:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: