ZtorZillen

2013-04-15
01:15:00

Mitt eget mynta-te
Är lite trött på allt detta fokus på vikten, som det lätt blir i min blogg..
Tja, det är ju en vikt-blogg, så inte så konstigt. Men jag vill skriva mer om hälsa..
Sååå..
Appropå hälsa;
I lördags fick jag en myntakruka av min mamma å pappa. Jag och mamma ska nämligen ge oss på att odla kryddor i år. Mamma påminde mig om att vi drack myntate på färsk mynta när vi va i Israel..för typ 13 år sedan. Så det testade jag för första gången idag. Det var riktigt supergott. Två kvistar färsk mynta och sedan varmt vatten på det..det fick dra ett tag..sedan var det bara att dricka. Mums va gott det va, riktigt fräscht!
 
 
Min dröm är att en gång i framtiden kunna ha ett växthus och massor av kryddor, som jag kan göra mitt eget te på!
Är det någon som läser detta som gjort eget te? Tips, tas tacksamt emot!

Kommentarer:
#1: jannica

Färska kryddor är så gott, fint och luktar underbart :D

Svar: Ja, doften är oslagbar! :D
pcoslife.blogg.se

2013-04-15 @ 08:03:37
#2: Tackan

Det ska jag prova! Vi har hela baksidan eller i alla fall halva full av mynta, det sprider sig värre än ogräs. Sen när den blommar älskar fjärilarna blommorna.

Hälsan är viktig, viktigast! Vikten är en väg till god hälsa. Ser fram emot lite hälsosamma tips :-)

Svar: Hörde av en kollega att de flesta örter gör vatten fräschare...alltså kallt vatten..!
pcoslife.blogg.se

2013-04-15 @ 08:18:06

Jag förstår dig! I slutet av förra året var jag så trött på att formtoppa och ha mål och slita (som det kändes då). Det var inte roligt längre! Nu är jag gravid och har en paus som känns bra. Hoppas på att orken kommer tillbaka i oktober :)

Svar: Är så glad för din/er skull! Det hoppas jag också!
pcoslife.blogg.se

2013-04-16 @ 02:20:28

Tack för bra tips! Lät mumsigt :)

2013-04-17 @ 21:29:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: