ZtorZillen

2013-04-06
12:11:19

Dag 154- 5 april
Det var ju dag 154 igår. Då gjorde jag och sambon ett medvetet val att inte träna Fitnessfighten. Han fyllde nämligen år...så vi njöt av en gemensam promenad istället. God mat, gott att dricka....
 
 
Å jag drack vin, för första gången...på ja...en evighet...skämdes lite över det igår...men samtidigt..idag..så struntar jag idet. Det är ingen fara. Jag har bestämt mig (igen) för att inte skämmas över mina val, så länge de är planerade val. Jag är medveten om att vissa av valen "stoppar upp" viktminskningen...men det är något som jag får ta, helt enkelt.
Mer och mer känner jag känslan att jag gör detta för min skull. Det roliga är också att jag mer och mer känner en genuin kärlek till mig själv. Och en stolthet över att jag lyckats med de 16 kilon som permanent har lämnat min kropp! Det är en fantastisk känsla...och att känna att jag gör detta för mig...tidigare har det alltid varit för någon annan eller för att jag "borde"...
I torsdags när jag sprang på löpbandet..fick jag en stark känsla av WOW.
Vad har jag uppnått det senaste året? Det är ju helt fantastiskt!
Vilken känsla att jogga/springa i 10 minuter och känna att kroppen vill mer.
För exakt ett år sedan var jag och sambon också med i Fitnessfighten, men då gick jag i snabbtakt i 10 min, sedan så sprang jag kanske 5 av totalt 20 minuter varje pass. Då var jag stolt...
Då vägde jag mer också. Men det var bara början..
Är glad idag. Över allt jag lyckats med.
Och allt jag kommer lyckas med!

Kommentarer:
#1: smulan

Blir så glad av att läsa detta:)
Tycker du gör så mycket bra och av rätt anledning!
Så länge man gör medvetna val tycker jag inte man behöver skämmas för dom eller ångra dom.
Ha en underbar helg!
kram

Svar: Åh, tack det samma!
pcoslife.blogg.se

2013-04-06 @ 14:34:09
#2: Eleonor

Himla bra jobbat :D Kul att läsa om att din självkänsla ökat, det är ju det bästa av allt. För då kommer du antagligen att vara nöjd med dig själv, även om du inte når målet (huvudsaken är väl att ni ska kunna bli gravida) Bra kämpat!

Svar: Tack för ditt stöd...va fint skrivet! :D
pcoslife.blogg.se

2013-04-06 @ 21:31:35
#3: A

Du är bäst!!!!
Stor kram

2013-04-06 @ 21:32:16

Glädjs med dig! Och det var ett bra val, vi kan inte alltid sträva efter att vara duktiga och leva efter vissa normer och regler, oavsett om det är mål det handlar om. Vi är människor och måste få kliva åt sidan ibland från "fröken duktig tänket".

2013-04-17 @ 09:56:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: