ZtorZillen

2012-09-18
19:59:42

Sista arbetsdagen...
Hej där!
Idag har jag gjort min sista arbetsdag på soc i norrlandskommunen där jag jobbat de senaste två åren. Det känns bra. Positivt. Skönt. Som att börja om på nytt. Inga jobbiga känslor mer än att jag kommer sakna vissa klienter.
 
Min chef och jag hade avslutningssamtal. Där hon sammanfattade mig genom att säga att jag är fyrkantig (kan mina lagar och är tydlig och rak), har en skarp ton och tydlighet som kan uppfattas som stötande av kollegor, men som verkar gå hem riktigt bra hos klienterna. Jag är ordentlig och välstrukturerad och påläst. Jag ber sällan om hjälp om jag inte försökt hitta svaret själv först. Jag är mycket omtyckt av klienter. Så sa hon.
 
Känner man sig ju riktigt glad (NOT). Hade ju varit roligt om man vart lite uppskattad av kollegor och chef också...hm...visste inte att jag var så "skarp". Jaja, tänkter faktiskt ta till mig delar av detta. Jag ska försöka tänka på hur jag pratar, så att inte mitt tonläge uppfattas som stötande, men det jag tar åt mig mest av är att jag är "mycket omtyckt av klienterna". Så det så! Det är ju dem jag arbetar för!


Kommentar:
#1: Anneli

Det tycker jag var ett bra betyg - klienterna måste väl ändå vara de viktigaste??? Lycka till med flytten!

Svar: Det tycker jag med!
pcoslife.blogg.se

2012-09-18 @ 22:01:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: