ZtorZillen

2012-09-24
18:46:00

Lite om ZZ

Minns inte vem det var. Men det var någon som kom med idén om att jag skulle skriva lite om mig själv. Kanske mest till er nya läsare. Jag finner det alltid svårt att beskriva mig själv. Liksom vart ska man börja?

I morse konstaterade jag och min sambo att jag är av mer estetisk natur, och han mer logisk. Det kom upp när vi pratade om hur vi skulle ställa porslinet i köksskåpet. Efter färg eller funktion. Efter färg, naturligtvis, tyckte jag. Efter funktion, tyckte han. Det kan vara en bra början på beskrivning av hur jag är. Jag trivs med färg. Jag vill gärna att mina kläder i min garderob ska vara sorterad likt regnbågens färger. Inte som min sambo: tshirtar där, skjortor där, jeans där, mysbyxor där…

 

Jag gillar att skapa saker med mina händer. Jag gillar att virka och att sticka. Att se ett garnnystan utvecklas till en babyfilt, eller ett par raggsockor. Det är häftigt! Det är också en typ av meditation och mindfullness för mig. Det tar bort alla tankar och jag är verkligen här och nu.

 

 

Något annat jag gillar väldigt mycket är ordspel, typ: alfapet. Jag är inte speciellt duktig med ord, men det är kul då jag lär mig mer och mer och kommer ihåg nya ord som jag sedan kan börja använda även i vardagen..och när jag utmanar andra att spela med mig.

 

Jag gillar också sällskapsspel och kortspel. Min favorit på frukostbordet är a-fil och ägg. Min favoritskådespelare heter John Travolta. När jag var liten så samlade jag på autografer och har cirka 4000-5000 olika, på både svenska robinson-deltagare till hollywood skådisar.

När jag var ett barn var jag ett så kallat öronbarn, vilket jag även känner sviterna av idag. Hör lite halvdåligt och frågar ständigt ”va?”. Vilket också är en orsak till att jag ogillar att prata i telefon. Förutom med min mamma, pappa, bror och sambo. De förstår, och jag behöver inte alltid förklara varför jag allt som oftast säger ”va?”. Det är inte fö ratt jag är ointresserad, utan för att jag inte hör. Vilket jag tycker är högst pinsamt i andra situationer, så som på jobbet till exempel eller om man är ute på café med en vän…

 

 


Kommentarer:
#1: Lena

Föesöker läsa ikapp lite på min nya surfplatta. Dock är din blogg lite svårläst då endast ett par rader syns i feeden och bloggen inte är anpassad för mobiler... kan du inte ändra lite i inställningarna?

Här är ett öronbarn till som får kräkreflexer av bananlukt efter alla doser Rinomar med banansmak som man tvingats ta...

Svar: Hm..hur ändrar jag inställningarna då?
pcoslife.blogg.se

2012-09-24 @ 20:37:53
#2: Minendie

Vad kul att läsa lite mer om dig, förstår att det inte är helt lätt att berätta vem man är. Intressant var det iaf :)

Svar: Det tackar jag för...
pcoslife.blogg.se

2012-09-24 @ 21:04:51

Fin och målande beskrivning tycker Sensei som blir varm i hjärtat.

2012-09-25 @ 18:57:18
#4: Lena

I blogspot är det Inställningar/Övrigt/Tillåt bloggfeed: Fullständig. Leta efter dessa ord.

Svar: De finns inte...letat, men hittar inte!
pcoslife.blogg.se

2012-09-26 @ 18:08:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: