ZtorZillen

2012-10-22
23:04:10

Böcker
Jag har fått två böcker när jag skrev på för Itrim. En faktabok och en övningsbok. Det jag ska göra till nästa träff är att ha på mig stegräknaren och sedan skriva upp antal steg varje dag i en vecka! Vad vi sedan ska göra med de siffrorna har jag ingen aning, men jag antar att de ska förbättras...till någon form av uppföljning. Ja, jag vet inte. Jag är fortfarande väldigt taggad.
 
Idag har det dock bara blivit vardagsmotion...stressen på jobbet tär på mig, även om jag inte själv känner mig stressad är omgivningen stressad och det tar på krafterna att distansera sig från allt det. Speciellt när det pratas om det det mycket..jag tänker att det är viktigt att ta hand om sig själv, innan man kan hjälpa andra. Ser min början till resa med Itrim som något jag unnar mig själv. Något som jag hoppas kommer ge glädje till andra också, då de märker jag mår bättre!
 
 
 
Hur ser era arbetsplatser ut? Är det mycket stress-snack?

Kommentarer:
#1: Anna

Ja, väldigt mycket. Det känns nästan som om det blivit synonymt med lärare och stress. Och det ÄR stressigt, och som du säger, man måste hjälpa sig själv innan man kan hjälpa andra. För mig betyder det att strukturera upp min arbetstid och inte göra ett uns mer än jag faktiskt har arbetstid för.

Svar: Bra där, Anna! Jag håller helt med dig. En del av mina arbetskollegor verkar dock nästan vara "stolta" över att de någon gång varit utbrända, som om det är ett kvitto på att man är mer engagerad i sitt jobb då..!
pcoslife.blogg.se

2012-10-23 @ 07:41:51
#2: Jennie

Kanske inte på jobbet men jag kan känna lite personlig stress för det är lite mycket med jobb tenta familj men blir bättre på torsdag hoppas jag.
Hitta dig via annan blogg kämpar jag med med slanka och Cambridge men läser många itrimbloggar önskar dig all lycka till
Jennie

Svar: Aha, va spännande! Alltid kul när nya personer hittar in till ens sida. Ska spana in din blogg också!
pcoslife.blogg.se

2012-10-23 @ 09:15:53

Det går i perioder, med stress snacket.Jag försöker hjälpa och avdramatisera det hela för tjejerna på kontoret. Värst är det när de inte får ro att äta sin lunch eller frukost, då skär det i hela mig. Jag är ju min egen chef även på golfen och är supernoga med regler som innefattar tid för luncher, raster, toabesök, hemma när jag är sjuk osv. Att gå och hålla sig i timmar för man inte tycker sig ha tid att gå och kissa är verkligen ett självförstörande. Så jag g¨år direkt, oavsett vad jag gör. För om jag ska hjälpa och råda dom, måste jag själv föregå med gott exempel..

Svar: Håller med!
pcoslife.blogg.se

2012-10-27 @ 21:41:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: