ZtorZillen

2012-10-01
19:41:00

Balsammetoden
 
Skrev ju för ett tag sedan om Balsammetoden. Det gick ju sisådär....
Måste säga att mina små lockar kom fram mera...även om jag har kort hår. Men det som var jobbigt var att mina eksem i hårbotten fortsatte att klia. Tyvärr, hade jag väl hoppats på att detta skulle vara mirakelkuren för min del..så jag har avbrutit detta, för att göra en kur med vårdanda schampoo som hjälper min hårbotten att läka...men jag ska faktiskt hoppa på detta igen...så fort eksemen har lugnat ner sig...kanske ska jag också kolla på ett annat balsam. För er som har testat detta, vad använde ni för balsam?
 

Kommentarer:
#1: Minendie

Jag använde naturelle av nån sort, jag hittade den på en lista med godkända balsam. Men jag gick ganska snabbt över till bikarbonat. Nu kör jag med honung istället. Det känns snällt mot hårbotten och hår. Sen är övergångsperioden olika lång för alla, ibland blir det värre innan det blir bättre. Det tar ju ett tag för kroppen att göra sig av med alla rester och ställa om sig till den nya metoden. Hoppas eksemen lugnar sig snart och att du hittar nåt som funkar för dig.

Svar: BIKARBONAT?! Hur gör man då?!
pcoslife.blogg.se

2012-10-01 @ 20:45:01
#2: Minendie

Haha jag tog lite bikarbonat i handen (1-3 tsk beroende på hur långt hår du har) och droppade på lite vatten. Sen masserade jag in det i hårbotten. Det går också att lägga det i en bunke eller nåt och hålla vatten på så att det löses upp och sen hälla över håret och massera in. Om man använder bikarbonat ska man göra en surskölj efteråt med äppelcidervinäger eller citronsyra utspätt i vatten. Jag använde äcv. Det ska inte sköljas ut. Det återställer ph-balansen i hårbotten. Äcv kan lukta lite när håret är blött, det fixar man genom att droppa i ett par droppar eterisk olja i vinäger- och vattenblandningen.

Svar: Vad då för eterisk olja, vad är det? Känner mig som värsta nybörjaren här..hehe..
pcoslife.blogg.se

2012-10-01 @ 22:18:11
#3: Minendie

Eteriska oljor är tex lavendelolja. De brukar komma i små, bruna flaskor. Man använder dem till aromalampor bland annat. Jag provade ylang ylang men tyckte inte om lukten riktigt, det blev för starkt.

Svar: Jaha, ja, då vet jag vilka du menar!
pcoslife.blogg.se

2012-10-02 @ 09:55:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: