ZtorZillen

2012-11-19
22:34:41

Pyssel
Jag va hos mamma å pappa i helgen. Jag å mamma bestämde oss för att julpyssla lite. Något vi alltid gjorde när jag var en liten kotte. Då var det ljusstöpning, julkortsmakande, julgodiskokande å naturligtvis julpynt. Älskar verkligen att pyssla, det känns lite som om världen försvinner och det är bara jag å mitt pyssel kvar.
Sen har det ju blivit lite sämre med den varan, då man blivit äldre och flyttat hemifrån och så.
Men. Nu blev det pyssel i alla fall! Mamma gjorde en jättefin dörrkrans, och jag...jag gjorde små "vinterkottar".
Målade dem först "slarvigt" i vitt och sedan täcktes det vita med glitter! Lite snökänsla av det hela.
 
 
Så här blev en av mina kottar som var täckt i frostglitter. Tycker knappt att det syns, om jag ska vara ärlig. De flesta kottar blev därför indränkta i glitterlim i guld och silver.
 
 
 

Kommentar:
#1: Joline

Va härligt och julpyssla tillsammans! Det låter helt underbart!

Svar: Ja, det va riktigt kul!
pcoslife.blogg.se

2012-11-21 @ 10:51:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: