ZtorZillen

2012-11-03
23:16:00

Ljusstöpning
 
Ikväll har jag och sambon varit och stöpt ljus hos min mormor och morfar.
Älskar ljus. Är lite sämre på att faktiskt använda de ljus jag köper, men i och med flytten har jag blivit bättre då jag hittat mina små ställen i lägenheten där jag placerat ut allt från små värmeljus-lyktor till stora ljusstakar, i stil med en menorah. Faktiskt kusligt lik bilden nedan...dock inte riktigt samma...våra är mer matta..och en annan typ av fot. Eller vad det nu kan heta.
Kvällen var i vilket fall, mycket lyckad. Det blev många ljus. Vanliga raka vita ljus och sedan ett experiment-ljus som jag snurrade. Två små tunna ljus som jag sedan snurrade runt varandra och sedan fortsatte att stöpa. Mormor, mamma, moster och mosters svärmor gjorde också ett varsitt experiment-ljus. Så det blev ju inte mycket till experiment eftersom vi alla gjorde en varsinn. Det blev riktigt snyggt, ska bli spännande att se om vi lyckas med att tända den sen också, stod nämligen i ljusstöpningsboken som mormor hade att de inte kunde tändas. Min moster skulle testa i alla fall. Så det kommer jag också att göra. Tyvärr hade jag inte med mig kameran. Men mitt i allt stöpande så kom tidningen dit. Så nu ska vi vara med i lokaltidningens julspecial också. Lite spännande sådär ;)
 
 
 
Nu ska jag ta en kopp te (utan mjölk) och se på lite film!
 
XOXO- you know u love me,
Ztor Zillen
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: