ZtorZillen

2012-11-04
17:33:53

Dag 2 - underbart!
Jag är nu inne på dag 2 och den har gått smärtfritt förbi. Startade dagen med gröten som jag skrev om igår. Sedan blev det Svampsoppa från Xtravaganza, god! (Betyg: 4 av 5) Sedan blev det en choklad-shake från Itrim, helt okej..men ingen höjdare...(Betyg: 3 av 5). Är dock positivt överraskad att det inte är så äckliga. Sist jag verkligen gick på pulverdiet..typ 10 år sedan..säkert. Då minns jag att jag fick kvälvningar och hade svårt att få ner det i magen..så att säga...Inget problem jag har nu. Men som sagt det är bara dag 2, men det positiva är att det i alla fall går bra hittills idag har jag haft en längtan att tugga. Så jag har tuggat ett sockerfritt tuggummi idag. Det är tillåtet och till och med rekommenderat av Itrim då man får dålig andedräkt av att hamna i ketos. Samtidigt lär ju inte det hänt än, som sagt...bara hållt på i två dagar...
 
Men inspirerad av smulgubbens senaste inlägg "underbart", vill jag bara skriva av mig och berätta att allt är bra här! Jag trivs just nu med livet och ska nu njuta av en kopp grönt te (utan mjölk, mycket konstigt...men nu är det så!), en film å mys med vovve å sambo!
 
Några önskemål på framtida inlägg?

Kommentarer:

Vad skönt att det går så bra tycker jag!! :)

Svar: Tack så mycket, Trillis!
pcoslife.blogg.se

2012-11-04 @ 19:49:59
#2: Jennie

Fantastiskt :-)

2012-11-04 @ 21:15:20
#3: smulan

Kul att du blev inspirerad:-) vad härligt att det börjat bra för dig. Håller tummarna att det fortsätter så:-) men har man din inställning så fixar man det!

Svar: Va roligt att du säger så! Tack för peppet!
pcoslife.blogg.se

2012-11-05 @ 01:17:37
#4: Tweety

Går du på Xtravaganza nu? Kram

Svar: Nej, Itrim.
pcoslife.blogg.se

2012-11-05 @ 06:06:34

Det ska bli spännande att följa dig! Jag gick ner från 106 till 82 kg med xtravaganza våren 2011. Tyvärr gick jag upp 15 kg igen, men ligger nu på 92 kg. Funderar på att göra ett ryck igen, så att det händer ngt på vågen. Det svåra är sköta kosten efter pulverveckorna. Det spelar nog ingen som helst roll om du dricker itrim, xtravaganza eller nutrilette. Havrekli är ett tips för att öka mättnadskänslan, och hjälper nog magen att hålla igång också.

Kram, Pernilla be

Svar: Havrekli? Får man äta det till då? Vilken minskning! Grattis till dig!
pcoslife.blogg.se

2012-11-05 @ 15:27:18
#6: Jenny

Hahaha! Gröten som liknar ansiktsmask - bra! Den var min bästa mat under tre VLCD-veckor - det enda med något som helst tuggmotstånd i :)

Svar: Hihihi! Ja, läste på nätet att det verkar vara många som ogillar smaken men jag gillar den! Plus tuggmotståndet då!
pcoslife.blogg.se

2012-11-05 @ 16:37:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: