ZtorZillen

2012-11-13
22:15:00

Dag 11 Gruppmöte
Det är alltså dag 11 idag.
Gruppmöte stod på planeringen idag. Fick veta att jag skulle vara där en halvtimme innan för "vägning".
Jaha. Sagt och gjort jag var där 30 minuter innan tid för möte.
Usch, var så nervös att jag skulle ha skitit på mig om det inte vore för att jag var så hård i magen....
Just det, det är en biverkning som kommit nu. Hård i magen och muntorrhet.
 
 
Åter till Itrim.
Väl där så var det flera vänliga ansikten. Och det fanns stor förståelse för att jag var nervös och ny. Skönt.
Dagens tema var "Vikten av tydlig målbild". Jag arbetade tillsammans med en kvinna som berättade att hon börjat på Itrim som stöd för sin dotter som gått upp i vikt sedan hon varit gravid och sedan att det hade blivit mer under småbarnsåren..hon och hennes man ville nu ha flera barn och det var därför hon skulle gå på Itrim. Det var jätteinspirerande att höra henne prata om hennes och hennes dotters framsteg. Vi har ju så olika mål, men ändå så lika. Vi vill gå ner i vikt, visst olika mycket men ändå, och vi vill bli mer hälsosamma!
 
Min målbild just nu är mycket tydlig för mig själv. Jag vill kunna motionera utan att ha ont. Jag vill kunna bli gravid. Jag vill testa och utmana min kropp med olika träningsformer. Jag skulle vilja dansa och klättra!
 
Det som var tråkigt, eller mindre bra..var att man fick lite "sekt"-känsla. Lite vi och dom. Kanske bara inbillning, jag vet inte...men det var mitt intryck i alla fall. Något jag hade önskat var också att man skulle få möjligheten att ställa frågor kring konceptet och andra saker som man funderat på. Typ om det är okej att man "smaksätter" sitt vatten med gurka eller citron. Varför det är tre gånger så mycket socker i en kaffeshake än en soppa? Får man äta någon skiva gurka varje dag? Är det kalorierna som är viktigast eller hur tänker man kring "fusk"? Kan man ersätta en påse mot annat om det innehåller samma kalorimängd? Vad gör man om man är supersugen på att tugga? Jag skulle nöja mig lika bra med paprika eller gurka som något annat...är det okej? Hur tänker man...? Ja, som ni ser...många frågor...och jag har flera!
 
 
Sedan till det spännande, vägningen!
 
Midjemått: ? (110 cm)
Vikt: 99, 3kg (104,2 kg)
BMI: 40,8 (42,8)
Energibehov i vila: ? (1822 kcal)
Fettprocent: 44,1% (45,8%)
 
Och som ni ser har det ju hänt lite saker här! Det som är inom parentes är det som togs dagen innan jag började på måltidsersättning. Mmm...spännande!
Känner mig inte speciellt uppfylld eller glad över dessa siffror. Mer glad är jag att det faktiskt går neråt och att jag KÄNNER mig mer pigg och att magen är mindre uppsvälld.
Det är ju knäppt egentligen att inte vara glad över så fantastiska resultat, men jag tror liksom inte att det har gått in i skallen än...på något sätt.
 
Ja, jag vet inte.
Vad tänker ni?
 

Kommentarer:
#1: alexandra

men det är ju helt löjligt bra resultat, kan du dela med dig...hahaha... grattis:)

men man kan gå på halvfart med va?

Svar: Ja..det kan man!
pcoslife.blogg.se

2012-11-13 @ 23:49:49

Jag vet inte om du läser Beckys blogg? Hon gick på Itrim runt januari och det gick riktigt bra för henne! Hon lyckades tappa massor med kilon och håller vikten i princip.Jättekul! Keep up the good work!

Svar: Ja, jag har läst den! Det var hon som peppade mig att hoppa på Itrim också!
pcoslife.blogg.se

2012-11-14 @ 02:57:17

Stort jävla fetgrattis!!!! Under 100 kg! Tjoho, vad du är bra :) Unna dig en riktigt fin delmålsbelöning! Det ska jag göra när jag kommer under 90 kg. Vågen visade 95 kg i måndags men jag har redan tappat några kg. I början är det mest vatten, men din fettprocent har ju minskat en hel procent. Jag ska köpa mig en våg som visar fettprocent som delmålsbelöning.

Kram, Pernilla be

Svar: Det ska jag verkligen göra...! :D Bra belöning, Pernilla!
pcoslife.blogg.se

2012-11-14 @ 09:18:35

Nästan två procent ser jag nu. Svinbra!!!

2012-11-14 @ 09:19:38
#5: smulan

Grattis till bra resultat! Håller tummar och tår för fortsättningen.
Kram

Svar: Det behövs nog!!!
pcoslife.blogg.se

2012-11-14 @ 12:14:00
#6: Tackan

Bra jobbat , alla dieter och pulver och gym osv vill ju tjäna pengar och utge sig för att vara det bästa. Strunta i sektkänslsn om du trivs och det funkar för dig. Du är det viktiga.
Pulver är tufft, det är enligt vissa en genväg vilket jag kan hålls med om till viss del men har man kraftig övervikt tycker jag det är ett bra alternativ för att komma igång. Svårigheten är att sen lära sig äta rätt mängd för att hålla vikten, för msn kan ju inte pulvers resten av livet.
Jag tycker pulver är bra om msn gör det vettigt. Följer dig med spänning och siktar nog på att göra på samma sätt efter graviditeten.
Du är kanon duktig!

Svar: Tack så mycket Tackan! Jag håller helt med dig! Det är det som blir en utmaning sen!
pcoslife.blogg.se

2012-11-14 @ 16:00:34
#7: Anonym

Jag tänker allafall säga Grattis även om jag känner igen mig lite i att det var svråt att ta in helt och jubla över de mätbara resultaten. Men jag envisas med att det är bra att belöna sig för alla framgångar även av den orsaken att man då hjälper sin hjärna att hitta nya fräscha spår att söka sig till istället för att väldigt enkelt ramla tillbaka i gamla hjulspår :) Ge dig en vacker blomma, en smaskig tidning eller nåt annan som du gillar och som inte är mat :) Men du måste självklart kräva att få svar på dina frågor! Prata med någon av dem på ditt Itrim, kanske din hälsorådgivare? Kram

Svar: Tack så mycket! Ja, det ska jag verkligen göra!
pcoslife.blogg.se

2012-11-14 @ 18:02:11
#8: Jenny

Sorry - det var inte meningen att vara anonym! Det är mitt inlägg ovan :)

Svar: Oki...då vet jag!
pcoslife.blogg.se

2012-11-14 @ 18:03:17
#9: jennie

Superbra du vilka resultat grattis :-)
Inom slanka nu så säger man nej till gurka och citron, inte ens i vatten för det kunde bryta ketosen direkt utan känner jag att jag bara måste måste tugga nåt så var en liten räka, pytte kyckling eller liten tonfisken bättre då det innehöll protein.
Om man inte vill bryta ketosen men som sagt det är slanka filosofi, har ni ingen itrimcoach ni kan ha mejlkontakter med under tiden om man inte kan ringa?

Svar: Jag har köpt ketostix. Och det verkar inte ha påverkat ketosen! Tror att det har mer med hur MYCKET man äter i form av då..gurka...
pcoslife.blogg.se

2012-11-15 @ 05:23:12
#10: EE

Tycker du ska vara jättestolt över de siffrorna! Men förstår att det är nytt för dig att sätta dig in i allt! STORT GRATTIS! Kram!

2012-11-15 @ 10:32:25
#11: Anneli

Försök bortse från sektkänslan - det funkar ju! Bevisligen!!! Grattis och håll i!!!

Svar: Tack...will do!
pcoslife.blogg.se

2012-11-16 @ 07:59:50
#12: Linda

Underbart!! Grattis åh det går ju superbra =D Kramar

Svar: Jag vet! Har liksom lite svårt att förstå det...
pcoslife.blogg.se

2012-11-18 @ 08:48:35

Klart du kan smaksätta ditt vatten med citron eller gurka. Det säger iaf jag. Och gurka innehåller ju nästan bara vatten, så vill du ha något att tugga är det ju perfekt!

En annan sak, när har du ditt möte med din coach? Då tycker jag du ska ställa alla dom där frågorna du funderar över, det är inte ok att gå in i någonting och sedan inte kunna få tid till att ställa de frågor som kommer upp.


Svar: Om en å en halv vecka!
pcoslife.blogg.se

2012-11-18 @ 16:22:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: