ZtorZillen

2012-11-12
22:44:14

Dag 10
Tänk va tiden går fort. Eller långsamt. Det beror på hur man ser det. Just nu känns det som om det var igår jag började med pulver, samtidigt känns det som om det var för en evighet sedan. Idag har varit en tuff dag. Emetionellt. Har haft lätt att gråta och tagit åt mig väldigt mycket i situationer jag nu i efterhand känner "hur tänkte jag där?!". Kanske har det med kaloriunderskott att göra, kanske är det bara en dålig dag, jag vet inte.
 
 
I vilket fall fick jag för mig att jag inte ska vara så egoistisk. Så idag har jag handlat julklappar på UNICEF:s hemsida. Bland annat en kökshandduk som jag tänkte ge till mormor. Vad tror ni om det?
 
Vad gäller pulvret å så...börjar det som jag sa igår...kanske?...kännas uttjatat. Å långtråkigt. I natt drömde jag till och med om mat. Att få tugga, vad som helst. Så resultatet av en orolig natts sömn blev att jag tuggade ganska mycket tuggummi idag. Men det var också det som krävdes för att det inte skulle bli några fusk. I morgon kväll ska jag på vägning och gruppmöte för första gången. Ser fram emot det, riktigt mycket!
 
HÖRS DÅ!

Kommentarer:
#1: ealina

Hej tjejen!
Kan tänka mig att det bli liksom lite långtråkigt med pulver efter några dagar. Så känner ju jag med om jag äter lite enformigt ibland (och det är på länga vägar inte lika enformigt som pulver, haha). Men jag funderar på det där med att du vill tugga på nåt. Enligt pulver-planen, är det inte ok att knapra lite gurka eller salladsblad i alla fall? Det innehåller ju typ ingenting egentligen. Eller, tja, spenatblad innehåller ju lite nyttigheter, men det blir så yttepyttelite kalorier i förhållande till sin volym på ett fat, så det kanske hade piggat upp dig lite? Ett fat babyspenat med lite gurka på :) Det måste ju bara vara ok. Kanske lite kokt blomkål eller broccoli kan funka med? Det är ju kalori- och kolhydratsnålt, väl? Just för att du ska få tugga lte. För det vore ju trist om du faller dit och hetsäter nåt heldumt just bara för att du är lite tråkad? När jag har råkat ligga på kaloriunderskott en tid (läs: 3-7 dagar) så kommer alltid en dag eller två då jag äter ALLT som jag kan komma över. Antar att kroppen tycker att jag ska ligga på en kalori-jämvikt eller nåt och kompenserar för underskottet? *flinar* Well, om du väljer att kämpa med pulver så hoppas jag att det inte blir förstört på en kväll. Så tugga lite. Du klarar det! :D
Kram

Svar: Låter supervettigt, faktiskt...har också tänkt på det där med gurka?! Hur "farligt" kan det var för dieten liksom? Ska nog köpa mig en gurka i morgon! Tack för tipset om spenat också!
pcoslife.blogg.se

2012-11-13 @ 10:31:19
#2: Jenny

Åh, vad spännande att få höra från ditt första gruppmöte ikväll!
Ett ynkligt litet tuggtips från mig som körde 12 veckor på VLCD/LCD på Tirim för ganska exakt ett år sedan: Låt VLCD-gröten stå med vatten en stund innan du värmer det, så sväller båder äppelbitar och gryn till åtminstone liiite tuggmotstånd. Jag förstår dig så väl - jag fantiserade om att de första 3 veckorna skulla ta slut, så att jag fick tugga på en bar åtmintone :) Lycka till! Kört hårt!!

Svar: Vilket bra knep, ska testa det i morgonbitti! Jag har gjort lite "fel" med gröten, värmt den en minut längre..då blir det också LITE tuggmotstånd! :D
pcoslife.blogg.se

2012-11-13 @ 10:54:59

Du är så duktig! Och du har insprirerat mig att börja med flytande diet igen. Jag gjorde det framgångsrikt med Xtravaganza våren 2011 så jag vet vad jag ger mig in på. Men jag kör en en egen mixad variant av det pulver jag har hemma till att börja med, sen köper jag nog några påsar modifast. Jag kör en vecka i taget, och det är bara dag två men det känns bra. Känner mig sjukt motiveradd.

kram, pernilla be

Svar: ÅH, va roligt Pernilla! Blir jätteglad av det du skriver! Vi får peppa varandra! Heja oss!
pcoslife.blogg.se

2012-11-13 @ 16:34:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: