ZtorZillen

2012-05-17
22:47:33

Träning med kettlebell

Kettlebells.

Är de inte fantastiska, så säg?

Idag har jag tränat lite styrka, där jag bland annat använt mig av kettlebells.

Jag tycker det är lite svårt med styrketräning när det gäller armarna. Jag vet inte. Men det känns som om de skakar så fort jag gör något. Kan det vara så att det är obalans mellan biceps å triceps eller något sådant?

Jag har jättesvårt att motivera mig själv till att träna styrketräning. Samtidigt är jag övertygad om att kroppen behöver det. Jag har ju under nästan hela 2010 och 2011 undvikit styrketräning, kanske för att jag varit rädd att det skulle "hämma" viktnedgången. Men nu tror jag faktiskt att det är tvärtom. Styrketräningen gör att jag lättare börjar förbränna fett. Ett tips alltså, till alla er där ute som är "rädda" fö styrketräning så som jag var.

Sen behöver man väl inte överdriva. Jag håller ju inte på speciellt länge heller...i morgon är det vägning, så få se hur vågen gillar mitt träningsupplägg!

Jag skulle vilja ha tips på hur man tränar armar med hjälp av kroppstyngden. Några tips?

Nu ska jag äta lite nötter och sedan läggdags!

 


Kommentarer:

vilka är de bästa nötterna???

2012-05-18 @ 10:40:21
#2: J

Styrketräning och konditionsträning är bästa kombinationen om man vill att det ska hända grejer, bara att kötta på! Om man är rädd för stora muskler så kan man köra med lättare vikter och fler set :). Bra kämpat

2012-05-18 @ 16:14:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: