ZtorZillen

2012-05-03
18:31:38

Tack och jobbfunderingar
Tack för alla gratulationer (i förväg å i efterskott!). Och för att svara på frågan angående jobbintervjun: det är i södra Sverige, får jag jobbet blir det en flytt. Jobbet är som boendestödjare på ett gruppboende för ensamkommande barn. Jag är lite trött på myndighetsutövningen, nämligen. Är trött på att flytta också, men både jag och sambon resonerar så att det blir en flytt neråt inom fem år i vilket fall som helst. Ingen av oss har liksom hittat "sin plats" här. Och han har inte heller fått något jobb...å det är svårt att försörja sig själv, en vuxen till och en hund med bara en socialsekreterar-lön. Tyvärr. Jag har också på senaste tiden reflekterat över det faktum att jag alltid ligger efter med papperjobbet...med all dokumentation. Och hur det liksom är ett ständigt vara på ett sockontor. Det är liksom inget konstigt. Det är snarare så att det är konstigt om du inte ligger efter...
Det är ingen skön känsla att varje dag efter jobbet känna att jag har massor kvar att göra....


Kommentarer:

Du har ju pratat en del om ditt jobb här och ska jag vara uppriktig vilket jag alltid försöker vara, så har jag fått känslan av att du inte trivs riktigt. Men det är bara mina tankar, som kan vara fel med din uppfattning. Hur du än känner, så försök att lyssna till ditt inre. Att flytta kan vara en nystart i livet för båda, utan dess like och ofta bjuder det på nya härliga saker som man annars hade missat. Bara du vet om du vill ta chansen, innerst inne.

2012-05-05 @ 22:23:50

Det stämmer, Malin...jag trivs inte riktigt med en ny kollega jag har å inte heller med myndighetsutövningen. Men det mesta är på grund av kollegan och chefen...

2012-05-06 @ 21:39:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: