ZtorZillen

2012-05-16
23:08:58

Förbannad
Nej, nu får det vara nog! Jag tänker härmed ta ett uppehåll att läsa bloggar som bara skriver ner sig själva...
Jag menar sådana bloggar som bara klankar ner på sig själva, typ: "jag kan inte, jag går bara upp i vikt, på måndag börjar mitt nya liv, oj det gick inte men nästa måndag..." osv

SLUTA genast upp. Bestäm dig: är du redo eller inte? Om inte, så är det okej. Alla kan inte känna sig motiverade att ta tag i sin ätstörning eller sin överätning! Och det är okej, det kommer säkert en dag. Ljug inte för er själva. Det är också mer negativt att jojobanta än att vara överviktig. Om du inte har motivationen, men ändå vill gå ner i vikt? HITTA motivation, inspireras av andra. Börja se dig själv med nya ögon. Ska du blogga, börja skriva mer positiva saker...om det som är positivt med dagen är att du bara tog två kakor i stället för tre, skriv om det! Alla är vi barn i början. Alla resor börjar med ett steg. Slåss du mot stressig vardag och har äntligen belönat dig själv med att pyssla om dig själv eller få egentid, det är bra! Skriv om det! So what ifall du inte rasar i vikt, se på min resa!

Ge inte upp dig själv. Se det lilla. Alla små förändringar kommer hjälpa dig på vägen. Faller du dit en måltid? Skit i det, upp i sadeln igen bara. Ge inte upp hela veckans kämpande för ett misstag, ge inte upp drömmen som du haft så länge bara för ett litet snedsteg. UPP igen bara. Är trött på allt detta negativa. Mitt huvud gör ont.

Jag vill läsa om positiva saker! Om små framsteg, eller stora framsteg. Om hur man övervinner sina hinder i vardagen...inte bara allt nattsvart..

Vad vill ni läsa om i de bloggar ni läser?

Kommentarer:

Yes! Jag håller med. Samtidig vet jag hur svårt det är att hitta den där motivationen, men som sagt. INGEN annan kan göra det åt dig. Det är bara DU som kan! Bara DU. Du har gjort en fantastisk resa vännen och du är fortfarande på den, med mål i siktet. Du är realistisk och fantastisk :) Och du förändrar ditt liv för alltid, inte bara för den närmaste månaden eller året!

2012-05-17 @ 09:00:51

Du är en förebild som inspirerar andra till att nå sina mål, vilka mål det än må vara. Vi är alla olika och har kommit olika långt i vårt sätt att hantera vardagen och våra tankar. Att du reagerar på andra är ett tecken du nått en bra bit på väg och att du inte vill vara där dom är. Så läs inte bloggarna som du inte mår bra av att läsa. Fyll dig med sånt som du mår bra av!!



Vi får dock inte glömma att vi alla någonstans har varit i samma sits. Vi har bara kommit olika långt i vår insikt hur vi vill leva våra liv.



Jag tycker om att läsa om olika resor oavsett i vilken genre. Jag gillar din blogg oerhört mycket, en stor anledning till det är att den är så ärlig och från hjärtat. Du bjuder på din resa som inte många gör! Heja du Zilliz!

2012-05-17 @ 12:07:59
#3: ealina

Jag håller med dig i det du skriver. Ibland vill man bara läsa det braiga, man vill inspireras till att kämpa för att må bra, inte tvärtom.



Jag tror förresten inte att man klarar att nå sina mål om man tänker att man "ska börja om imorgon/på måndag". Jag tror att, för att verkligen se resultat, måste man hoppa upp på tåget med en gång. Att tänka att "nästa måltid ska vara bättre/som jag tänkt". Att hålla på och skjuta upp starten och alltså hinna med ytterligare en fallgrop innan dess, det är ju bara att grunda för mer trubbel än vad det är värt..

Och i det stora hela så tror jag inte på tänket att man ska "börja om" över huvudtaget utan bara fortsätta med det man gör. Att falla av vagnen ibland, det gör alla. Bara fortsätt som du har tänkt så blir allting bra :D

2012-05-17 @ 18:05:51
#4: Joline

Intessant inlägg. Jag blir nyfiken på vilka bloggar du menar, kanske är min inblandad. Men det är klart att alla är olika. Själv blir jag rätt less på de överpositiva bloggarna som skriver en massa bra och positivt men ändå kommer de ingenstans. De får mig att undra hur det står till. Nej själv saknar jag fler bloggar som är brutalt ärliga. Dagarna för en missbrukare är ganska svarta till och från och att dela det med andra gör livet lättare tycker jag.

2012-05-17 @ 21:49:29
#5: Anna

Ditt inlägg satte igång en hel del tankar hos mig, jag har tänkt i samma banor många gånger, men också helt motsatt. Intressant, och det är bland annat därför jag läser din blogg - för att du sätter igång så mycket bra saker hos mig!

2012-05-17 @ 22:13:10
#6: J.

Men livet handlar inte bara om framgångar. Men jag förstår din poäng, dock gillar jag bloggar som är mer verklighetstrogna och innehåller både framgångar och motgångar. Vissa mår bättre av att skriva ut om sin ångest liksom, som terapi. Ser ingen vits med att hålla inne med saker tills dess att man har positiva saker att berätta bara för att det blir roligare för andra att läsa. Sen är det klart att folk kanske inte vill läsa sånt, men då är det väl så helt enkelt. Man får väl bestämma sig för om man vill ha många läsare eller inte. Det värsta jag vet är typ "kissie-bloggar". Livet är ingen dans på rosor. Man väljer själv vad man ska läsa, och folk väljer vad de vill skriva om. Vi har alla vår egen väg höhö

2012-05-18 @ 17:39:03
#7: Rachele

Jå jag hitta dig via annan blogg idag och jag bara måste säga jag håller med dig!

2012-05-19 @ 16:09:00
#8: Katta

WORD!!! Jag håller helt med. Bestäm dig för jävelen innan du gör något. Annat är det inte lönt. Jag är med på svackor och grejer jag har själv varit där, där allt är svart och mörkt. Men sånt mög ohh på mån, då jävlar.... varje jävla måndag. inte okej. <3

2012-05-20 @ 00:09:28

Jag tycker att du har helt rätt. Men samtidigt anser jag att en viktblogg inte är komplett om man inte skriver de dåliga dagarna också! Viktbloggar som tystnar beror nästan alltid på att folk ramlat i diket. De vågar inte erkänna ens för sig själva att de misslyckats - igen. Däremot är jag övertygad om att nyckeln till att komma tillrätta med känsloätande är att man gillar sig själv, precis som man är just nu. När jag köpte en bikini i st 46 och gick till stranden med mina 116 kg med tanken "jag har också rätt att bada som alla andra" så började min resa på allvar. Jag är inte mindre värd för att jag är tjock - men jag mår bättre när jag är lite mindre tjock. Och det är jag. Jag väger 16 kg mindre än jag gjorde då, och det återstår cirka 14 kg. Det tar tid, och det får ta tid. Men fan vad surt det är ibland!



kram, pernilla be

2012-05-20 @ 22:26:30

Jag kan inte räkna :-/ Jag började på 106 kg, och nu väger jag 90 kg. Min målvikt är 76 kg så 14 kg återstår. Keep up the good work!



kram, pernilla be

2012-05-20 @ 22:33:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: