ZtorZillen

2012-03-01
20:08:33

Nätverk
Idag och i morgon är jag på fortsättnings utbildning i systemteori. Jag vet inte, det känns som om det är mycket upprepningar, men så är det kanske. Känns också som om det är en "fluga" och något som råkar vara populärt just nu. I alla fall så har ju lönen så fint infunnit sig på mitt konto.

Så idag på lunchen passade jag på att äta thaimat tillsammans med några kollegor. Kände en stor ångest efteråt, att jag tillåtit mig själv att äta buffé och att jag ätit så mycket onyttigt. Och att jag inte kunde räkna ut exakt hur mycket kalorier det blev sen också...hmh...


På utbildningen fick vi idag göra så kallade nätverkskartor. Har ni gjort det någon gång? Tanken är ju att våra klienter ska få göra sådana sedan, men att det nu var viktigt att vi själva testade först. Tänk dig en cirkel. Dela den i fyra lika stora delar. En del representerar din familj, den andra din släkt, den tredje dina vänner och den fjärde arbete/fritid/övrigt. Sedan ska du tänka dig själv att du är i mitten som en liten punkt....
Sedan för varje "tårtbit" ska du sedan placera in folk under den kategorin i förhållande till hur nära de står dig... Förstår ni?

 

Jag började fylla i denna "karta" över mitt eget liv...och insåg som en blixt från klar himmel att jag fan inte har några som jag betraktar som vänner! Visst har jag vissa onlinevänner, å bekanta genom jobbet men liksom ingen som jag ex tränar med eller som jag går å fikar med...rätt sorgligt, insåg jag. Men å andra sidan är jag en rätt privat person. Tja..kanske borde jag göra något åt detta...kanske borde ta tag i "livet" liksom....hm...



Kommentarer:

Äsch, jag har heller inga vänner :) Inte direkt. De flesta bor långt ifrån, träffas kanske nån gång om året. Dock har jag en bra och stor familj och så min make och dotter. Det rede sig :)

2012-03-02 @ 07:13:29
#2: Anna

Jag förstår vad du menar. Jag är också rätt privat av mig, jag har några riktigt bra vänner och annars en massa bekanta. Däremot har man några riktigt fina onlinevänner som hela tiden förgyller ens dagar! En stor kram till dig för det! :-)

2012-03-02 @ 08:00:30
#3: Sussie

Jag är precis likadadan och har tyvärr varit så i många år. Jobbat jättemycket och varit mamma. Sen fanns liksom inte tid och ork till annat. Men jag ska också försöka ändra på det nu, men hur gör man?

Ha det gott! Kram och pepp

2012-03-03 @ 10:17:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: