ZtorZillen

2012-03-06
19:07:41

Målbildsfokusering



Så. Jag har ju tidigare berättat om min bror, va? Vi som inte har den bästa relationen, men som arbetar på det. Han som är en före detta tjockis och numera PT och kostrådgivare och som tränar och hjälper tjockisar att leva ett sundare liv. Han som är såå snuskigt smart att det ibland är irriterande. Han frågade mig vad jag egentligen vill med detta. Vad är det jag vill? Som vanligt hade jag uttryckt en frustration över att jag står still på vågen, att jag vill att det ska hända saker så att jag kan känna mer motivation. Det är motigt just nu, det kan jag inte förneka...hur mycket jag än vill vara positiv!

Han sa i alla fall att om jag inte har en klar målbild, så är det jättesvårt att hålla fokus. Om jag väl har en tydlig och tillräckligt bra målbild för mitt inre så kommer resten av sig själv, menade han. Eller det var så jag tolkade honom. Han menade att jag kan så pass mycket om kost och motion att jag lurar mig själv. Att allt sitter i huvudet, vad det nu innebär. Så...därför tänkte jag överrösa mig själv (och er!) med en massa bilder....Jag har nämligen svårt att se saker för "mitt inre" eller så...jag måste se det, svart på vitt, för att det ska kännas mer verkligt...Just nu; vill jag gå ner i vikt av flera orsaker. Kanske är det också det som är problemet? Att ingen anledning i sin ensamhet är tillräckligt stark...att det är flera saker?

Jag vill få barn, jag vill bli gravid, bilda familj...jag vill kunna känna mig trygg och bekväm i min kropp när jag är naken. Jag vill få plats i en biostol, när jag går på bio! Jag vill, jag vill!
Det är så mycket jag vill. Jag vill kunna gå in i en vanlig klädaffär och veta att det finns byxor där som passar mig, jag vill känna att min kropp är stark. Jag vill kunna gå i en backe utan att vara rädd för att mina knän ska pajja! Jag vill kunna säga att jag kan jogga i mer än 30 minter i sträck. Jag vill känna mig stark, pigg och levande! Jag vill kunna gå på promenader med hunden utan att det ska kännas som en uppoffring och ett straff, jag vill känna glädjen i att röra på mig. Jag vill vara stark. Jag vill älska min kropp och mitt yttre så som jag gör med mitt inre. Jag vill acceptera och tycka om mitt yttre!



Kommentarer:

Tack för titt och kommentar hos mig :)



Har kollat runt lite på din blogg och inser att du är extremt modig och har en stark vilja. Kanske det är så att det sitter i huvet. Om jag slutar tänka på att jag vill tappa vikt kanske jag verkligen tappar i vikt??!! Vem vet...

2012-03-06 @ 20:08:32

Åh vilka fantastiska målbilder! Du kan klara det här vännen!

2012-03-07 @ 05:23:18
#3: Annika

Jag tror att det är sant. Att i bland sitter det lite i huvudet. Ibland tänker man nog lite för mycket och då blir problemet så stort och svårare att ta itu med. Men det här fixar du. Jag tycker du verkar ha kommit rätt långt redan. Kram på dig.

2012-03-07 @ 11:03:38
#4: Joline

Tack för dina fina ord! Om du åker neröver någon gång så är du jättevälkommen hem till mig!! Och bra målbilder du har! Kanske är det mer motiverande än vad man kan föreställa sig!

2012-03-07 @ 18:47:48
#5: ealina

Fina målbilder!

För mig fungerar målbilder jättebra! Fast precis som du så har jag svårt att få till dem i huvudet av mig själv utan behöver riktiga bilder :)



Jag har en mapp på datorn med målbilder (peppbilder) som jag tittar på om jag har en svacka. Funkar kanon!

2012-03-09 @ 11:15:52
#6: Sarah

Fantastiska och sunda målbilder du har valt. Minns själv ett otroligt ögonblick då jag var i lekparken med mina barn och kunde sätta mig på en gunga utan att kedjorna skar in i låren. Jag var så lycklig att jag började lipa. Det har varit min absolut lyckligaste stund under viktnedgången och jag önskar dig samma lycka. Se målen klart framför dig och du kommer att lyckas!

2012-03-09 @ 23:10:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: