ZtorZillen

2012-03-14
21:40:05

Hur tänkte jag där?

Ja, just det! Hur tänkte jag där? När jag satte upp veckans mål? Jag kan inte bada! Inte denna veckan. Min mage är sperstor nu också. Uppsvälld som tusan. HUR tänkte jag när jag mätte mig igår? Vad hände i hjärnkontoret? Förmodligen inte så mycket....

I alla fall. Ni som "känner" mig, vet ju att denna vecka är en liten "speciell" vecka för mig. Jag faller nästan alltid dit på onyttighere och överätning och fusk i eventuella diet- och motionsplaner.

INTE denna gång. Idag har jag kännt mig deppig och värdelös. Arg och ledsen varvat med lycka. Ett virrvarr.

Jag bestämde mig för att unna mig själv något...jag har ju en tendens att tycka synd om mig och då behövs det att jag skämmer bort mig själv lite extra...

Det blev en tripp på stadens olika sportaffärer. Blev dock förskräckt när jag såg att det billigaste träningslinnet låg rnt 300 kr, vilket inte passar min plånbok..då jag är ensam försörjare här hemma till två vuxna och en hund. Men gick sedan till kappahl och hittade linne i deras egen kollektion av träningskläder (!), visste inte ens att de hade en...om jag ska vara ärlig. I alla fall så kostade detta träningslinne 99 kr, vilket passade lite bättre. Det blev också nya träningsbyxor (199 kr) och en träningströja (149 kr) i samma materiel som linnet. Tyvärr var allt svart, hade föredragit någon starkare färg, men det kanske inte finns till så stora brudar som en själv?

Kanske vore ett bra tips på delmåls present? Färgglada träningskläder?

Har invigt träningsbyxa och linne idag, körde intervallträning på löpbandet och linnet va exakt så som jag velat ha. Riktigt tunnt och luftigt och fräscht på något sätt. Tidigare har jag tränat i vanlig tshirt...men tyckt att det vart lite äckligt då jag svettas som en gnu när jag springer! Men jag besegrade i alla fall dagens kamp mot lingonen..och ser fram emot morgondagen! Det kommer bli mer löpning i veckan då jag hoppar över simningen...

 

På återlöpande!

 


Kommentarer:

Nya träningskläder är alltid roligt och dessutom sporrande

2012-03-15 @ 07:54:55
#2: Linda

Jag bruuuukar inte få såna sug. Detta är första gången och då går jag ju på Xtravaganza som ska ta bort sug. Hmm..

2012-03-15 @ 13:16:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: