ZtorZillen

2012-03-11
13:14:40

Dietist-tips

Mitt största hinder.

Chokladbollen. Åh, så liten, så söt. Så underbar.

Men ack så farlig, har märkt att min kropp numera reagerar direkt, men ont i magen.

Vilket är perfekt. Kanske lär jag mig då äntligen att det är dåligt för mig att äta chokladbollar.

Har jag sagt att min mamma går hos en dietist?

I alla fall så har min mamma fått tipset om att köpa hem det hon gillar mest av allt, som inte är nyttigt det vill säga. Ställa det på en tallrikt och ha det i kylskåpet, som en slags mentalträning. Att se det varje gång man öppnar kylskåpet. Och målet är att den ska stå där inne tills den möglar och tills den inte längre "stör" dig.

Först när jag hörde om detta så tyckte jag att det var vansinnigt. Varför ska man utsätta sig själv för det man tycker om och saknar? Kommer man inte bli mer och mer sugen då?

Nu har jag haft några veckor att processa detta, och jag har hakat på utmaningen.

Jag köpte mig själv en chokladboll. Tog bort plasten och la den på en tallrik i kylen. Så.

Jag har ännu inte ätit den, varje dag är en vinst och en ständig påminnelse om att det där är inte jag. Det är inte bra, jag ska unna mig själv och min kropp bra saker. Ingen mer skit.

Så nu har den börjat. Kampen mot chokladbollen!

Tror att detta kommer kännas som en stor vinst när den börjar mögla och jag verkligen har klarat av det!

Jag vet att jag är stark. Detta kommer bli bra! Jag klarar det!


Kommentarer:

f*n vad duktig du är! :)

jag orkar ingenting - vill ingenting...

tror det här blir kanon för dig :)

kram från en vårtrött kärring i dalsland//

2012-03-11 @ 18:48:45
#2: Katta

GRYM DU ÄR!!!! Du är fan så bättre än chokladbollen!!! Du kan bara stampa på den så är den borta!! Du styr över den!!!



Kram vännen! <3

2012-03-11 @ 20:54:00
#3: emsut.

Hahha. Fasen vilken frän ide!

2012-03-12 @ 16:01:43

Åh, jag är så svag för den.....

2012-03-12 @ 19:59:59
#5: martina

oh herregud en sådan ljuvlig liten boll! ;)

kan tänka mej att det funkar att låta det stå till man blir äcklad av det ist!

2012-03-15 @ 11:36:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: