ZtorZillen

2012-06-15
23:09:25

Rabarber och prestationsångest
I dag har jag, sambo och hund äntligen kommit ner till mamma och pappa. Jag har bland annat plockat rabarber idag. Vissa av dem var lika "långa" som jag... (155 cm). Häftigt va? Jag har en bild tagen på mig tillsammans med dem..men har glömt min sladd till datorn hemma i norrland. I morgon ska jag och mamma på Kappahls rean...hoppas det blir mycket nytt och fint.

Vad gäller motionen så är den på noll. Mycket promenader blir det dock med hunden och jag når över 10 000 steg varje dag! Heja mig! Maten går det si och så med. Försöker tänka på portionskontroll, men som sagt..det är svårt. Jag känner mig rätt less på det mesta just nu. Jag är såå trött så att ni inte kan ana. Jag har knappt någon motivation till att blogga, då jag känner att min fantasi har tagit slut. Känns som om jag inte vet vad jag ska skriva alls...jag tror jag har fått lite prestationsångest då jag upptäckt att det faktiskt är så många som läser min blogg... (nu har det ju iofs minskat men i alla fall!)


Kommentarer:

Skriv som du vill och känner, ta en paus om du behöver. Det brukar jag göra ibland när det blir lite mycket. Kram på dig!

2012-06-16 @ 10:03:32

Man behöver en paus ibland. och kanske till och med bara sluta tänka på mat och träning för några dagar. Ta några dagars paus och gör något helt annat!

Kämpa på!

2012-06-16 @ 11:35:10
#3: felicia

Får jag fråga hur mkt du väger och hur mkt du har tänkt att gå ner i vikt?



Har du rätt mkt att gå ner tycker jag att du till en början inte ska tänka på storleken på maten. Försök äta 6mål om dagen. Uppbyggt på 3 större måltider -frukost, lunch och middag + 3mellanmål.

Ät mkt frukt och grönsaker till huvudmålen för att få en större portion så att du blir mätt ordentligt.

I början av en viktnedgång ( om du har mkt att gå ner) räcker det med denna ändring i kosten och lägga till mer motion. Att skära ner för mkt på kosten kommer göra att du inte håller ut i längden. :)



Lycka till och peppningar i massor!

2012-06-17 @ 23:52:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: