ZtorZillen

2012-06-16
23:39:21

Fokus
Eftersom det tar sådan tid för min kropp att gå ner i vikt, trots ca 50 kilos övervikt...så tror jag det är extra viktigt för mig att hålla fokus. Även om det nu inte är fullt fokus och jag anstränger mig till 100% är det ändå vissa saker som jag håller på.

-10 000 steg/dag

-äta något var tredje timme

-äta måttliga portioner

 

Jag vet inte. Men det känns som om detta inte är ett sprintlopp...utan maratonlopp. Det är fokus som gäller.

Uthållighet.

Ibland känns det som svårt att hålla motivationen uppe.

Rent ut sagt förstår jag inte hur "alla" viktbloggare klarar att gå ner i vikt själva. Vad är hemligheten?

Jag känner jag skulle behöva mer stöttning. Och mer input. Mer...vad ska man säga...? Erfarenhet?

Det är nog det jag söker. Någon som vet hur det är.

 


Kommentarer:

min kropp har gett upp vad det verkar....

jag är missnöjd som f*n, och det händer ingenting vad jag än gör.

jag tror på en bomb från öppen himmel :)

kram på dig sillen ♥

2012-06-17 @ 06:46:21
#2: SusLotus

Jag tror att du är på rätt väg. Du håller fast vid tre superviktiga saker för hälsan. :)

Och du är inte den enda som inte går ner. Jag ska också ner 50 kg men det går tröööögt. Maraton i snigelfart.



Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram och pepp!

2012-06-17 @ 09:12:40

Det finns tyvärr inga genvägar. Mindre energi in, och mer energi ut. Dag efter dag. Vissa saker triggar mersug - hitta dem och undvik dem. Och visst är det ett maratonlopp! Man måste ta en bit i taget, ibland kommer "livet" emellan. Men vi viktkämpar ger aldrig upp! Eller hur?



Kram, Pernilla be

2012-06-17 @ 20:26:14

Prova att utöka till 12000 steg per dag! Det lilla kan göra stor skillnad!



Kram, pernilla be

2012-06-17 @ 22:41:28
#5: Lena

Jag vet hur det är, jag har bantat i 30 år. Nu när jag kör Dukan är jag med i en underbar grupp på Facebook där vi stöttar och peppar varandra och bara "umgås". Det gör otroligt mycket att "prata" med andra som vet. Vi är en salig blandning av sådana som bara skall ner 3 kg och andra som skall ner över 50. Själv har jag ju redan gått ner 42 kg, eller redan och redan, det har ju tagit 4 år mer eller mindre, men jag förstår hur det är att ha så mycket. Det finns ju en massa forum och så på nätet, se vad du hittar. Det gör mycket att få stöd. KRam

2012-06-18 @ 06:59:40
#6: ealina

Även jag vet hur det är att kämpa och kämpa. Min viktresa har ju verkligen haft lite olika resultat.

Jag håller med dig om att fokus är viktigt men samtidigt måste man ju tänka på att kroppen kanske inte är redo. Kanske är det andra saker man måste ta itu med först, innan den vill hänga med på det man gör.



Om du behöver ha konkreta tips så kan du maila mig om du vill. Kanske kan jag skriva ihop en liten veckoplan med måltider och lite träningsförslag om du tror att det skulle kunna hjälpa att hålla uppe motivationen. Och är det någonting annat du vill prata om via mail så är det bara att skriva, jag läser allt som landar i min mailbox :D



Många kramar till dig!

2012-06-18 @ 15:53:16
#7: Joline

Hmm, efter alltför lång "misshandel" av kroppen så har jag hört att det kan hända att den i princip slutar sammarbeta. Jag går på kostrådgivning nu, eller ja något liknande iaf. Jag tror att det är bra för att få stöd och pepp på rätt väg. Hon kan förmodligen hjälpa mig också om det är så att jag inte går ner i vikt. Hon kan säkert kolla på hur jag lever och säga om det är bra eller inte. Är det bra och jag ändå inte går ner i vikt så får jag väl finna något tålamod inom mig... hmmm, ja vi får väl se.

2012-06-18 @ 21:37:24
#8: felicia

sv: Okej. Men sätt upp tydliga mål med vad du vill och glöm för all del inte delmålen. Dom är viktigast! Se detta långsiktigt, detta är inget som kommer gå snabbt utan det kommer ta år att hamna dit du vill. Men när du väl är framme så kommer det vara värt varenda litet slit!



Hejjar på dig! fråga på om du undrar någonting!

2012-06-18 @ 23:08:12
#9: Fia

Hej. Jag håller på att gå ner i vikt för fullt. Mitt bästa knep är nog att se det som en livsstil och inte som en period i livet. Låt det ta längre tid om du hittar ett sätt att leva för framtiden. När jag startade så hade jag 54 kg som skulle bort. Nu är 11kg borta och jag är en bit på väg.

2012-06-18 @ 23:37:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: