ZtorZillen

2012-06-25
22:50:00

Erkännande
Nu har det hänt. Igen. Fast det var ett tag sedan sist. Hetsätning. I helgen föll jag. Pladask.
 
Popcorn, kladdkaka, popcorn, glass, glass igen, muffins. Visserligen var det två tillfällen, på två dagar. Men ändå. Jag ställde mig faktiskt och bakade en kladdkaka enbart för att hetsäta den. Förstår du hur sjuk, jag är ? Jag åt inte upp hela, hann att "upptäcka mig själv" och vad jag gjorde. Men ändå. Jag vet att det bara är att glömma och gå vidare...men jag känner sådan fruktansvärd skam. Och skuldkänslor. Varför kan jag inte kontrollera mig?
 
Varför måste jag straffa mig själv genom mat? Varför händer detta alltid när jag väl börjar gå ner i vikt? Varför "vill inte" min hjärna gå ner i vikt? Vad är det för fel på mig? Varför kan jag inte bara vara normal. Äta normalt, motionera normalt väga normalt? Vad är det för fel att vara normal. Jag vill bara vara normal! Vill, vill, vill, villlllll!!!

Kommentarer:

Jag lider med dig!! Verkligen! Finns det någon du kan gå och prata med kanske?? Tänk att detta inte hänt på så länge nu! Ge inte upp för detta. Gå vidare och blicka framåt. Alla får vi återfall på nåt sätt!

2012-06-26 @ 00:28:03
#2: emsut.

Kramar <3

2012-06-26 @ 03:34:52
#3: Anna

Fina du, du har gjort så mycket framsteg och kommit så långt! När samma sak hände mig sa en vän till mig såhär:

Tänk dig att du går nerför en gata och plötsligt upptäcker du att du trillat ner i ett hål. Du tar dig upp igen, kanske till och med mödosamt och går vidare. Nästa dag går du samma väg igen. Du ser hålet, men hinner inte riktigt undvika det, men det går snabbare att ta sig upp den här gången. Du går vidare. Ytterligare en dag går och du går längsmed samma väg igen. Nu ser du hålet på lång väg och kan undvika det och gå vidare som om ingenting.

Ibland tror jag att vi trillar ner i de där hålen och måste ta oss upp igen, men det förminskar absolut inte all väg du redan gått och det faktum att du kommer kunna undvika hålet nästa gång!

Fortsätt jobba på vännen, för du är verkligen på rätt väg!!! *kram*

Svar: Så klokt sagt! Detta ska jag kopiera och minnas, ta fram när jag faller! Bra sagt och klok vän. Tack för att du delar med dig!
pcoslife.blogg.se

2012-06-26 @ 07:41:13
#4: ealina

Kanelpinglan skriver så bra här ovan, så det är inte mycket att tillägga ;)

Visst, ibland bakar man en kladdkaka för att hetsäta den. Men häng inte upp dig på det. Du har kommit jättelångt och det är bara att försöka styra upp dig själv på samma braiga väg igen! Du är jättebra som vågar skriva om ditt misstag!
Du ska se att hjärnan snart är med dig på det du pysslar med! ;D
*kramar om*

2012-06-26 @ 15:10:31
#5: SusLotus

Sånt händer mig med. Nu senast under Midsommarhelgen. Ok, det var inga direkta orgier men det syntes direkt på vågen. Tyvärr.

Det är bara att ta nya tag. Kram och pepp!

Svar: Joo..men är det inte typiskt...att det ska synas direkt? Kanske är det iofs det jag behöver också, att det syns direkt..annars kanske man lätt hamnar i gamla vanor igen. Vi tar nya tag nu. KRAM till dig med!
pcoslife.blogg.se

2012-06-26 @ 23:45:03
#6: Lotta

Usch! Jag vet ju hur det är att ha dessa saker. Det får nästan inte att stoppa när det väl är igång. Det handlar istället om att tillåta sig att göra andra saker.

Om du känner att du håller på att hamna i en sådan situation. Har du några alternativ att göra andra saker istället så att du får något att tänka på. Det har fungerat för mig och idag klarat mig i 100 dagar utan att hetsäta.
Lotta

2012-06-29 @ 07:01:23
#7: Lotta

Usch! Jag vet ju hur det är att ha dessa saker. Det får nästan inte att stoppa när det väl är igång. Det handlar istället om att tillåta sig att göra andra saker.

Om du känner att du håller på att hamna i en sådan situation. Har du några alternativ att göra andra saker istället så att du får något att tänka på. Det har fungerat för mig och idag klarat mig i 100 dagar utan att hetsäta.
Lotta

2012-06-29 @ 07:01:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: