ZtorZillen

2012-07-25
23:11:25

Tillökning
Ja, det är sant! Vi har fått tillökning, "tyvärr" inte i min ordinarie familj, utan i min orkidéfamilj...det är min "moderplanta" vars yngsta dotter nu är så pass stor att hon idag fick äran att få en egen liten minikruka. Nah, så söt hon är!
 
 
 
Hennes äldsta syster har ju tyvärr blivit uppäten av bananflugor och hennes rötter ruttnade (-damn you, bananfluga!!!-). Så är livet, man föds och man dör. (har tidigare skrivit om hennes tragiska bortgång..då ni, mina älskade bloggläsare aktivt deltog i mitt sorgearbete)..men idag är det lycka, vi firar att det senaste tillskottet har blivit gammal nog att få "flytta hemifrån".
Men för att återgå till min lilla familj, så vill jag här nedan presentera min enda orkidéfamilj, som faktiskt på riktigt är släkt...det är moderplantan med två kids!
 
 
När jag ändå skulle plantera minibäbisen, så planterade jag om storasyster å moderplantan också.
Visste ni att man planterar bäbisorkidéer i äkta vitmossa (inte sådant som man har till adventsljusstakar), då rötterna ska få en chans att bli flera och för att vänja sig vid att stå i kruka? Vitmossa kan man också använda för att kurera sjuka orkidéer...mycket bra att ha hemma med andra ord om man gillar orkidéer...
 
På återblommande!

Kommentar:
#1: Tweety

Tack för tipset med mossan :-) Kan behöva lite tips om Orkideèr :-) Hoppas du får en fin dag, peppkram

Svar: Det samma, det samma!
pcoslife.blogg.se

2012-07-26 @ 09:11:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: