ZtorZillen

2012-07-24
18:21:23

Somalisk mat
 
 
 
Idag har jag gjort ett avsteg från kaloriplanen...jag åt nämligen sambosa till lunchen. Det är typ som en somalisk pirog. Lite starkare och mindre än vanlig svensk...eller vad man ska säga. Gott är det i alla fall. I parken hade de nämligen internationell matdag idag. Så det var ett par nationaliteter som var representerade. En av mina klienter gjorde somalisk sambosa. Jag har ätit sambosa tillagad på mongoliskt vis, men aldrig somaliskt. Samtidigt kände jag lite att jag var "tvungen" att prova, då min klient var så stolt att hon skulle sälja somalisk mat i Sverige. Men ack så gott det var också! Önskar nu att jag kunde skicka över doften och att ni som läser detta då skulle känna doften av sambosa samtidigt som ni läste...mmm...eller känna smaken! Oj, va gott det var. Å friterat, naturligtvis. Väldigt gott var det. Och jag ångrar inget....eller Non, je ne regrette rien, som Edith Piaf sjöng...inte för att hon sjöng om mat, men ni fattar min poäng!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Linda

Det både ser gott ut och låter gott! Jag hade dessvärre inte kunnat pröva eftersom jag är glutenallergiker =(

2012-07-24 @ 20:44:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: