ZtorZillen

2012-07-29
12:50:58

Längtan efter något fluffigt
Jag vet inte vad som har hänt. Men plötsligt känner jag mig oerhört trött. Som om jag har svårt att gå upp ur sängen på morgonen, jag har svårt att ta mig för något och kroppen känns allmänt tung...igår beslutade jag mig för att lyssna på kroppen och tog mig en liten tupplur på en timme på eftermiddagen...det var skönt och jag kände mig stärkt. Det blev dock ingen träning, men promenad med hunden. Hela kroppen skriker att något är fel. Jag sover inte bra. Men jag vet samtidigt inte varför?
 
Kan detta vara en följd av att man går på lågkaloridiet? Trötthet? Kan det vara så enkelt? Just nu känner jag bara en stark längtan...till allt fluffigt och varmt i min säng...mitt lakan, min kudde, mitt täcke...mmm....jag tror det blir en relativt lugn dag idag...jag tar nya tag nästa vecka. Jag ska inte vara för hård mot mig själv...Nästa vecka ska jag också börja med mer varierad träning och inte bara Run4Fun-programmet. Det har vart bra för mig att få igång min motivation till att träna, men samtidigt så tycker jag det är riktigt tråkigt att köra samma program dag ut och dag in..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Linda

Det kan absolut bero på att du äter väldigt lite kalorier! Hur många äter su om dagen? Äter du för få så går all energi år i kroppen och då kommer du känna sådär. Kanske öka intaget något? (eller kan du vara gravid?)

Svar: Vore underbart att vara gravid! Men tror dessvärre det har med kaloriintaget att göra...
pcoslife.blogg.se

2012-07-29 @ 13:31:48
#2: Viktkamp

Mindre kalorier innebär ju mindre energi så det är inte alls konstigt att du är trött.

Svar: När går det över då?
pcoslife.blogg.se

2012-07-29 @ 13:37:05
#3: Linda

Om du fortsätter äta för lite kalorier så går det kanske inte över, eller känns det kanske bara något bättre sen bara. Äter du däremot bra mängd kalorier men färre än normalt så går det snart över, då kroppen ställt sig in på det nya intaget

Svar: Ligger på ca 1600/dag...kanske skulle testa med att öka på lite då?
pcoslife.blogg.se

2012-07-29 @ 15:01:32
#4: Znogge

Visst kan en diet påverka kroppen och orsaka trötthet. Inte ovanligt alls. Kanske behöver du äta lite mer...

Svar: Ja, jag ska testa med det idag..! Tack för tipset
pcoslife.blogg.se

2012-07-29 @ 16:36:28
#5: Anna

Tack, de blev en liten vinst :D
Tror oxå de beror på att du går på mindre kalorier. Hoppas ni trötthet blir bättre!

2012-07-29 @ 19:34:40

Ja visst :)
haft en bra helg då? kram :)

Svar: Jadå!
pcoslife.blogg.se

2012-07-29 @ 22:09:13
#7: ealina

Absolut kan det ha med kaloriunderskott att göra! Ta det lugnt och överträna inte (ta halvlugna promenader bara) så ska du se att det blir lite bättre. Vila om kroppen säger att du behöver det. Kaloriunderskott är stressande nog på kroppen utan träning. (Anser jag, då.)

2012-07-31 @ 21:30:24

Kroppen kan mycket väl reagera på lågt kalori intag. Kolhydraterna dessutom är ju vårt förnämsta bränsle, så drar man ner på det, ja då kan man bli trött..

Svar: Ja, jag har ökat på med ca 100 kalorier nu i tre dagar och känner mig lite bättre...men ska ändå försöka ligga på underskott så att säga..! Vi får se på fredag vad vågen tyckte om det, kan dock inte tänka mig att 100 kalorier gör så stor skillnad..och egentligen gör det inget om jag mår bättre ;)
pcoslife.blogg.se

2012-07-31 @ 22:08:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: