ZtorZillen

2012-07-23
12:37:00

Då tränar jag allra helst
1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…
 
Detta är märkligt...eller kanske egentligen inte. Men jag tränar helst på kvällen, runt 21-tiden. Har flera gånger under åren då jag försökt gått ner i vikt haft ambitionen att jag ska träna på morgonen. Detta i någon slags förhoppning om att det skulle bränna mera fett. Jag vet inte vart jag fått den idén om. Egentligen är det ju rätt dumt, 30 min promenad är lika mycket kl 06:00 som kl 15:00 eller 21:30. Eller?
 
I vilket fall så har jag upptäckt att jag har lättare att somna om jag innan har tränat. Vissa brukar ju säga att man inte ska träna på kvällen då man kommer få svårt att sova. Så är det alltså inte för mig. I höstas/vintras när jag mådde dåligt på jobbet så upptäckte jag just detta, att jag lättare kunde släppa dagens bekymmer om jag tränade, om jag dessutom tränade innan jag gick och la mig så kunde jag också sova en hel natt. Alltså började jag träna på kvällen. Det är så fortfarande av någon anledning, det känns som om jag kan ta i mera på kvällen, all frustration all irritation som skapats under dagen på mitt jobb kan jag sedan träna bort, svettas bort. Något jag med andra ord rekommenderar till andra! Sen generellt tror jag att jag är en kvällsmänniska då jag har lättare att koncentrera mig på eftermiddagen och kvällen än på morgonen/förmiddagen.
 
Min maskot sitter å softar i fotöljen ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: