ZtorZillen

2012-01-15
19:27:24

Veckans träning v 2
Måndag
40 min magdans +20 min uppvärmning (promenad rask takt)
25 min promenad

Tisdag
25 min promenad

Onsdag
50 min intervallträning (gå-jogga, 9/3)

Torsdag
45 min promenad (på löpband)

Fredag
60 min promenad

Lördag
Vila

Söndag
60 min promenad/jogg
30 min promenad
(”Maxtest” 10 min jogg, 9 st armh på tå)

Kommentar: Vilken bra vecka det har varit! Känns som om jag är på "g". Jag har vägt mig mer denna vecka, än på mycket länge. Men har inte tänkt så mycket på mat, vilket är jätteskönt. För första gången...på säkert 15 år så har jag haft flera dagar under samma vecka där jag inte tänkt på mat alls, förutom vid lunch eller middag. Helt otroligt! Det gör mig så lycklig, så glad. Blir också nyfiken på vad som har varit speciellt denna vecka som har gjort att jag inte tänkt på mat. Det är en så befriande känsla. Jag är så stolt över mig själv.

När det gäller träningen så är det sjukt bra denna vecka. Har gjort två "maxtest" (gällande mina motionsmål för 2012). Dels har jag gjort test i hur många armhävningar på tå jag kan göra. Svaret på frågan är: 9 stycken.
Jag har också gjort maxtest i löpning, lyckades med hela 10 minuter! 10 minuter! TIO! Det är ju skitbra! Känner mig stark och stolt. Är så glad att det går bra för mig just nu, får mig att vilja fortsätta. Nu ska vi bara se vad vågen visar i morgon. Väntar med spänning. Oavsett vad så är jag nu peppad mer än någonsin att fortsätta! Det här är bra för mig!


Kommentarer:

Så himla duktig du har varit!!!! Och kanon du lät bli provsmaka kakorna som lät smarriga ;-)



LCHF och LCHQ är samma sak, men lchq betonar att man ska äta mindre rött kött och mer fisk, kyckling. Sen står det att frukt är nyttigt, inte många fruktätare är tjocksar. Betoningen ligger på kvalité, välja bra fetter i mat etc. Finns olika sorters fett, vissa är bättre för oss än andra. Tex fet lax slår smör med hästlängder :)

2012-01-15 @ 22:11:15

Underbart! Bra jobbat! Det här flyter på:)

2012-01-16 @ 05:24:46

shit vad duktig du är!!

nu blir jag peppad att oxå komma igång =)

2012-01-16 @ 08:19:53
#4: Anna

Har en sak hämta inne hos mig om du vill.



Och samtidgt lämna oh säga, grymt duktig är du :) Peppkramen

2012-01-16 @ 10:42:40
#5: P

sv: Ja, powerwalk :) En riktigt intensiv promenad där pulsen är hög och man verkligen trampar ifrån i varje steg! Det tar verkligen! Snabbt temop med tryck i benen ;)

2012-01-16 @ 17:41:00
#6: Jenny

Fasen vad bra!!! Både med träningen och "mat-tänket" (eller snarare saknaden av mattänket) ;) HEAJ DIG!

2012-01-16 @ 18:07:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: