ZtorZillen

2012-01-17
16:30:46

Utmaning: lista
Trillingnöten har utmanat mig! Å det är en sådan där underbar utmaning med en lista! Är det något jag gillar lite mer än annat, så är det listor! ;) Har med andra ord, en stor svaghet för listor!


1. Vad gjorde du för 10 år sen?
10 år sedan...få se...då var jag...15 år. Ja, då gick jag väl då i nian...en termin kvar tills gymnasiet. Då pluggade jag som en galning, va skoltrött och hade beslutsångest för valet till gymnasiet (har jag valt rätt?).

2. Vad gjorde du för ett år sen?
För ett år sedan gjorde jag typ det jag gör idag. Förutom att jag inte hade hund då. Bodde tillsammans med min underbara sambo, i en annan stad. Samma jobb, mer resande. Pendlade 3 timmar varje dag.

3. Fem snacks du gillar
-Chips
-Popcorn
-Physalis
-Cashewnötter
-Glass (räknas det till "snacks"?)



4. Fem sånger du kan hela texten till:
-"Brudrovet" Nordman
-"In the Ghetto" Elvis
-"Fejkade fejs" Thomas Järvheden
-"Vem vet" Lisa Ekdahl
-"Only one woman" Alien

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
- Resa, besöka alla huvudstäder i Europa
- Köpa hus, eller kanske en gård?
- Skänka pengar till bättre behövande
- Anställa en kock eller städerska till mamma å pappa
- Ta sovmorgon nästan jämt, bara för att jag vill

6. Fem dåliga vanor
- Jag slarvar alltid bort mina strumpor
- Äter kyckling med händerna
- Gillar inte att städa, undviker det långt in i det sista...
- Kollar mailen minst 5 ggr/dag
- Går in i toalettdörren varje natt när jag ska gå på toaletten (KAN tycka att jag borde lärt mig..men NEEE, varje natt..samma rutin)

7. Fem saker du gillar att göra
- Skriva/blogga
- Resa
- Läsa
- Umgås med min sambo
- Simma

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa
- Onepice
- Minishorts så halva rumpans syns
- Magtröja..eller vad de heter..de som va så poppis på 90-talet och som man visade magen...
- Niqab/burka
- Borat-mankini


9. Fem favoritleksaker
- Mitt munspel
- Dator
- Mobil
- Fotbad (nästan som en leksak, en favorit är det i alla fall)
- Min vovve (bra försök, va?)

10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:
Emsut
Helen
Katta
Majja
Malin-Charlotta
Kanelpinglan
Pärlan
Inte lika tung
Kråkspark
Joline



Kommentarer:
#1: Joline

Det var ingen dålig utmaning du bjöd på där men jag ska jobba på den ;)



Nu till det du skrev till mig. För grejen är att jag vill inte vara missbrukare! Jag vill kunna njuta av lite godis med min mamma! Jag, vill, jag vill, jag vill! Visst uppför jag mig som ett litet barn men det är så jag känner :(

2012-01-17 @ 20:50:15

HAHAHA! Borats klädsel skulle jag nog heller inte ta på mig :) Och jag kan också In the Ghetto med Elvis. Så klart! Och tänk att du är 25 :) Det visste jag inte!

2012-01-18 @ 05:23:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: