ZtorZillen

2012-01-25
22:38:14

Hylla kurvigheten!

Temat fortsätter.

Hylla "unikheten" i olika kroppar! Idag är självkänslan på topp och jag är stolt över mina kurvor (bild kommer snart). Funderar på om jag till nästa vecka ska sätta upp lite fler "mentala"-mål. Var idag och pratade med beteendevetaren på företagshälsan och insåg som en blixt från klar himmel att jag faktiskt mer och mer börjar bry mig om "mig". Att jag börjat lyssna på mig själv, även i jobbsituationer. Det är ett bra steg i rätt riktning.

Självkänslan måste jag ju som sagt jobba mera på. Idag är den dock på topp. Jag hyllar kvinnokroppen och dess "unikhet" med att titta mig själv i spegeln, naken, och säger "fasen va snygg du är! du duger som du är!".

Hejja kurvigheten!


Kommentarer:

Ibland tittar jag på andra och tänker "Gud vad snygga kurvor!" och så ser jag mina egna och tycker inte alls om de ....visst är det konstigt? :)

2012-01-26 @ 05:27:22

Kurvor är vackert!! det är viktigt att lära sig älska sig själv som är och vara nöjd det man har, även om man vill ha bort lite mage och några kilon här och där =)

2012-01-26 @ 08:07:15
#3: Jenny

Sv: Taaaack! :D Haha såå duktig är jag inte ;) Men försöker träna på Friskis mellan 4 och 5 gånger/vecka, och så mycket vardagsmotion. Går nästan överallt :) Var jag hittar motivationen? Haha ibland så undrar jag det också. Den finns verkligen inte alltid, men jag planerar min träningsvecka i förtid och följer den no matter what, och även fast jag får dra dit mig själv i håret. Motivationen kommer ju oftast när man väl är där :)

2012-01-26 @ 16:30:48
#4: Joline

Bra att du lär dig att tycka om dig själv och att se till dig själv!

2012-01-26 @ 19:15:02

Du är så rätt ute, ZtorZillen. Att ta hand om sig själv i fler och fler angelägenheter är vägen till inre lycka. Åh jag blir så filosofisk nu! Haha!



Mims vad härligt det är med personlig utveckling! Ta tag i den! Den väntar varje dag på dig!



Kram!

2012-01-27 @ 17:35:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: