ZtorZillen

2012-01-12
19:56:31

Den tolfte dagen....
Den tolfte dagen är det "mått"-dag. Dadaaa! Da-da-da-daaaa....

(120112)
Nuvarande storlekt i cm (tidigare)
Arm:  34 cm ( -2 cm)
Under brösten: 101 cm (oförändrat)
Navel: 109 cm ( +1 cm)
Rumpa: 130 cm (oför)
Lår: 75 cm (-2 cm)



Kommentar: Jag blir inte riktigt klok på detta. Visst det är bra siffror. Men varför kan inte denna förbannade -rent ut sagt- rumpa, börja försvinna? Eller minska!?!
Skit samma. Nu är det nytt år, nya tag. Och det kan bara bli bättre nu! Nu ska jag dessutom göra detta på mitt vis. På ett positivt sätt. På mina villkor. Inte bara förbud, förbud, måsten och måsten. Nu gör jag som jag VILL. Vill jag inte så ska jag inte göra det heller, ny kraft! Kom igen ;)


Kommentarer:
#1: Majja

Ja, det där med rumpor är en gåta men glöm inte att många tycker att det är sexigt ;-)

Kram

2012-01-12 @ 20:19:36

Så himla bra ändå! Och din inställning är så underbar! DET är SÅ man ska tänka. Och du har verkligen förändrats under den tid jag läst din blogg. Så mycket åt rätt håll! Inställning, mål, allt! Jättekul att följa din fysiska och mentala utveckling!!

2012-01-12 @ 20:58:32
#3: Anna

Det ser ju kanonbra ut! Man kan ju bli så stört irriterad på sin kropp för att den vecka efter vecka håller kvar cm och sen bara "slush" så försvinner det! :-) Fortsätt jobba på!

2012-01-13 @ 09:15:38
#4: Barbro

Jag fattar inte heller varför man gör så. Men de ska så långt till botten som de bara går innan man tar tag i kragen å tar tag i problemet. Vilket då är tur.



Rumpor är väl till för att man ska sitta skönt? ;D

2012-01-13 @ 11:28:27
#5: Barbro

Påsarna jag skriver om är naturdietpåsar. :)

2012-01-13 @ 17:22:36

Jag vill vara uppriktig, då det är något jag verkligen jobbar med att våga nu, både för min skull och de jag möter. Är det så klokt med måttband? Skapar det egentligen inte lite stress i din kropp eller känner du att du kan hantera det?



Jag vet ju vart du vill och jag stöttar dig så mycket jag kan och lite till. Det innebär även att jag hellre väljer kärlek än rädsla, rädsla för att skriva eller säga något som du kan misstolka. Så med andra ord, så vill jag bara du ska må så bra som du kan på vägen till dina mål. Och då frågar jag. Gör du det med ett måttband eller skulle du känna dig friare och mer harmonisk utan?



Undrar & Kramar om

2012-01-13 @ 20:20:25

Hoppas din sambo är som min och älskar min rumpa ändå och säger den inte får bli mindre ;-) Jag har aldrig riktigt fastnat för att mäta mig, nöjer mig med att kika på hur kläder sitter! Superkul att du är så förtjust i klänningen, är det gråa som åker på för tillfället mest?

2012-01-14 @ 00:27:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: