ZtorZillen

2012-01-28
16:28:41

Att simma
Varför var det så länge sedan jag simmade? Det är ju inte klokt! Känner mig som en ny människa, nu när jag äntligen vågat komma ut ur tjockisgarderoben. Hej, hallå, här är jag. Tjockis som är sugen på att simma, eftersom hon LOVE it! Vad var det att vara nervös över? Vad trodde jag skulle hände? Att någon hoppade på mig och sa "tjockisar får inte bada här, de måste bada utomhus..."...eller vad trodde jag???


 

Jag är ändå stolt att jag faktiskt tog mig dit, tillsammans med sambo och allt. Med mycket stöttning. Nu är det faktiskt så att jag älskade att simma. Känna varje muskel i kroppen göra sin del för att denna tjockis bara skulle skjuta i väg som ett spjut i vattnet. Oh, va härligt. Jag känner mig helt frälst. Stolt över att det efter många om och men, faktiskt hände. Stolt över att jag övervann mina dumma hjärnspöken. Glad för att jag vet att detta inte är sista gången jag simmar! Jag är också glad över att mitt knä inte gjorde ont. Inte alls. Lite småkänningar när jag väl kom upp från vattnet..men det är okej, det gör inget att det känns, så länge det inte gör ont. Jag önskar jag kunde förklara för er vilken glädje det är att övervinna ett så stort steg...kanske verkar lite i era ögon..men att visa sig "offentligt" i baddräkt...INTE min melodi. Men det fungerade, det var värt det, och jag överlevde och blev starkare. Jag måste återigen påminna mig om att jag blev mobbad i skolan, inte i "verkligheten", det är länge sedan nu. Jag är vuxen och jag klarar allt. So what om människor har problem med det jag gör. Hejja mig, jag tar i alla fall tag i mitt fet-problem och försöker göra något åt det. Inte bara klagar om det på fikarasten! Hejja mig! Hejja alla oss som kämpar! Nu kör vi!!!

 


Kommentarer:

Vad härligt att läsa! Jag blir så glad! Och så skrattade jag högt åt din tjockisgarderob! hahahaha....och att nån skulle hoppa på dig!! Kram!

2012-01-28 @ 18:36:40

Härligt!!! Vad skönt att du tog mod till dej att går dit, du är jätte duktigt och du är du och du är fin som du är, glöm aldrig det! spelar ingen roll vad andra tycker!!

Jag vet ju inte hur du ser ut men av att läsa din blogg så ser jag att du är en fin och underbar människa!!

jag funderar oxå på att börja simma, tror det kan vara bra träning för mina höfter!!

2012-01-28 @ 19:22:58

Jag kan inte vara utan din blogg numera, jag älskar att läsa om din inre resa, vad den än bjuder på om det så är både tårar och skratt! ¨



Åh jag vet den där känslan att övervinna! Att uppleva styrkan rakt igenom och nästan se hur man växer i spegeln. Känna hjärtat slå små kullebyttor och hu fjärilarna har kalas i magen!



Nu kör vi Ztorzillen! Vi klarar allt !!!!

2012-01-28 @ 21:08:05

Åh, du. Nu är simbassängen din <3

2012-01-28 @ 21:08:46
#5: emsut.

Fan vad du är grym min lilla zill! You did it :-)

2012-01-29 @ 08:28:23
#6: Joline

Vilket underbart inlägg! Jag är glad för din skull, att du övervann dina rädslor! Simning är verkligen jättebra och skonsam träning så simma på!!

2012-01-29 @ 13:00:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: