ZtorZillen

2012-02-07
22:24:22

Veckomål v 6

Veckomål förra vecka:

- Simma, minst 45 min

- Återgå till meditationsrutinerna, meditera minst 4 ggr

- Läsa varje dag

- Va tyst i en timme (under onsdagen, ska jag utmana mig själv i att lyssna mera)

- Inte äta popcorn/muffins/snacks (påt igen bara!)

- Tre intervall-pass

- Maxtesta plankan

 

Veckomål denna vecka:

- Simma, minst 45 min

- 1 styrketräningspass

- Göra något jag tycker om varje dag

- Hjälpa en kollega att underlätta hennes stressade situation just nu

- Hitta motivation

- Leta efter knäskyddet som jag tidigare haft

- Lägga upp träningsschema för nästa vecka

 

Kommentar:

Denna vecka kommer att vara lite annorlunda. Mer fokus på det mentala. Motivation är inget som bara "kommer", den måste man hitta själv. Nu har jag bestämt mig att jag ska banne mig hitta den! Mitt knä har börjat spöka igen, vilket inte alls är kul..tror att det delvis kan bero på kylan ute..och att jag får ont redan på promenaden till jobbet... men som sagt, det är något som jag ska ta tag i under veckan. Införskaffa mig ett knäskydd så att knät hålls varmt! Sedan ska jag också planera! Behöver som sagt hitta motivationen..och just nu är det viljan att lyckas med mina träningsmål som driver mig, men saknar motivationen att verkligen VILJA träna. Det är som sagt fokus denna vecka!

 


Kommentarer:

Jag tycker du gör rätt i att ta det piano en vecka med träningen om du nu känner att motivationen tryter. Då kan man hitta fokus igen. Kanske du kan fundera ut nåt nytt du vill testa också? :)

2012-02-08 @ 05:11:05

jag är så ibs-ig idag att magen tar i knäna när jag sitter ner. att hitta motivation då...

men som du säger - man kan inte sitta och vänta på att få lust. och med sjuka barn hemma kommer jag inte ut på pw. det känns i psyket.

kram till dig från dalsland//

2012-02-08 @ 16:06:56
#3: Joline

Du är så tapper och duktig med dina mål! Jag är imponerad!

2012-02-08 @ 19:13:27

Leta ett nytt sätt att träna, det kan vara ett tips. Vi utvecklas genom att göra nya saker, så ofta vi bara kan!

2012-02-09 @ 21:46:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: