ZtorZillen

2012-02-04
12:13:11

Språkkurs

Ett av mina karriär- och studiemål för 2012, var att gå en språkkurs.

På grund av olika anledningar (lathet, smidighet, blyghet, brist på tid?) så har jag valt att ge mig på distansstudier. Eller nätbaserad gratiskurs. Det fanns ju så många språk att välja på, så många val, så lite tid…så jag lyckades i alla fall få ner mina val till: polska, ryska, persiska, ungerska, hebreiska eller mer spanska. För att jag är så dålig på att välja sådana här ”livsavgörande” beslut (med glimten i ögat, naturligtvis), så valde jag…efter moget övervägande att försöka ge mig på ryska!

Hej å hå! Nu börjas det! Håll tummarna!

 

 


Kommentarer:
#1: Susanne

Skoj och lycka till.

Kramen

2012-02-04 @ 12:53:49

Vad härligt vännen! Kör på :) Ryska är ett trevligt språk tycker jag. Jag valde mellan ryska och teckenspråk på gymnasiet, men teckenspråket vann den gången :)

2012-02-04 @ 13:26:46
#3: Anna

Åh vad roligt! Jag håller på med polska, inte helt lätt vill jag lova! Men så sjukt kul att lära sig nya språk!



(Och vet du, även om lakritschokladen var god så räckte det faktiskt med en ruta, egentligen bara artigt nog för att smaka. Vi vet ju att vi mår bäst utan, eller hur? :) )

2012-02-04 @ 13:50:58

YEESS! Vad härligt! Åh så lycklig jag blir av det här! Åh du med så klart! Haha!

2012-02-04 @ 19:02:42
#5: Jenny

Åh vad spännande!! Lycka till :D

2012-02-05 @ 14:33:32

Tänkte på dig nyss då jag publicerade ett sånt där inlägg som inte är helt "rosa"..eller egentligen kan man tolka det på olika sätt. Det är lite så jag gör, lämnar det öppet till läsaren att känna efter på egen hand hur de skulle agera i min situation. Skapa reflektion, går det att fokusera på det som är bra istället för det som är dåligt?



Jag har en tuff vecka framför mig som kan slå åt ena eller andra hållet men ändå känner jag mig trygg. Vi pratade ju om just detta i förra veckan, så läs gärna det här inlägget om du har tid. Det är lite så jag skriver när jag "har mycket omkring mig". :)

2012-02-05 @ 17:39:07
#7: Joline

Åhhh! Jag skulle också vilja lära mig ryska! Det har varit en fantasi ett bra tag! Det vore bra att kunna i jobbet också för jag träffar en hel del ryssar. Men, men jag vet inte om jag är riktigt mottaglig för ett nytt språk just nu.

2012-02-06 @ 10:28:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: